خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی در نخستین همایش بین المللی گردشگری زیارت:

گردشگری سهم عمده ای در ارتقای شاخص‌های اشتغال دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۷

استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان مهر، در نخستین همایش بین‌المللی گردشگری زیارت با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع صنعت گردشگری اظهار كرد: این صنعت سهم عمده ای در ارتقای شاخص های اشتغال و توزیع سرانه ثروت دارد.

ایلنا: استاندار خراسان رضوی از زیارتگاه شریف رضوی به عنوان مهم‌ترین ظرفیت برای رونق توریسم مذهبی یاد کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین فروزان مهر، در نخستین همایش بین المللی گردشگری زیارت با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع صنعت گردشگری اظهار کرد: این صنعت سهم عمده‌ای در ارتقای شاخص‌های اشتغال و توزیع سرانه ثروت دارد.
وی افزود: در حال حاضر ضریب فزاینده صنعت گردشگری در تولید بعد از صنایع غذایی و ساختمان رتبه سوم و در اشتغال بعد از صنایع کشاورزی، غذایی و ساختمان رتبه چهارم را دارد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع گردشگری موجود گفت: زمینه برای توریسم درمانی، ژئوتوریسم، اکوتوریسم، توریسم تاریخی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی در کشور ما فراهم است.
فروزان مهر خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی باید علاوه بر بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) به عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت فرهنگی، به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان نیز توجه کرد.
وی با بیان این مطلب که تولید ناخالص استان سالانه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: ۷۷ درصد سهم ارزش افزوده این درآمد در بخش خدمات و قسمت عمده آن مربوط به حوزه گردشگری و زیارت است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ساماندهی خدمت رسانی به زائران و زمینه سازی برای افزایش بهره‌مندی معنوی آنان از حضور در مشهد گفت: به همین منظور کارگروهی در سطح ملی تشکیل و هماهنگی امور زائران را عهده دار شده است.
فروزان مهر اظهار کرد: در خراسان رضوی نیز از دو سال پیش با تخصیص اعتباراتی مناسب، طرح مطالعاتی ارتقای کمی و کیفی زیارت در سه سطح پایه، برنامه راهبردی پنج ساله، باز‌شناسی مفهوم زیارت و تدوین منشور آغاز و منجر به تدوین هشت راهبرد شده که در ‌‌نهایت خروجی آن برنامه جامع توسعه زیارت خواهد بود.
وی افزود: تمام این اقدامات باید به تعمیق و گسترش فرهنگ رضوی در جامعه و مهندسی فرهنگی براساس الگو‌های دههٔ پیشرفت و عدالت و مبتنی بر الگوهای اسلامی ایرانی ارایه شده از سوی مقام عظمای ولایت، بیانجامد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش اثربخشی زیارت گفت: باید با اقدامات فرهنگی و روش‌های علمی و عملیاتی زمینه‌های لازم جهت افزایش کارآمدی زیارت در راستای تمدن سازی در حوزه شیعی فراهم شود.
فروزان مهر افزود: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر تخصیص منابعی مشخص جهت ساماندهی امور زائران باید از این فرصت در جهت ایجاد ظرفیت‌های جدید و مدیریت بهینه امور زائران استفاده مطلوب تری شود.
وی بر استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی در این حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: باید در راستای توزیع سفر و استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری خراسان رضوی، به موازات پرداختن به موضوع زیارت در راستای توسعه بیشتر اقتصاد استان تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز