خبرگزاری کار ایران

700 قطعه از خودروها قابل ردیابی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۲۴

وارد کردن شماره شناسایی خودروی خاص در سیستم، دسترسی به وضعیت قطعات را ممکن می سازد و در صورتی که قطعه‌ای تعویض شده باشد و دلایل و سازنده آن مشخص می شود.

معاون کیفیت ایران خودرو اعلام کرد: تا کنون 700 قطعه مختلف از هر مدل خودروی تولیدی این شرکت از قابلیت ردیابی برخوردار شده و به زودی این تعداد به هزار قطعه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، کیانوش پورمجیب این کار را نتیجه سرمایه گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در ایران خودرو و قطعه سازان زنجیره تامین دانست و گفت: قطعات هزینه بر و پرتعویض، قطعاتی که از جنبه‌های ایمنی خاص برخوردار است و قطعاتی که چند تولید کننده دارد، مشمول سیستم ردیابی است.

وی افزود: هدف از به کارگیری این سیستم، رصد و مدیریت تعویض قطعات و سطح کیفیت برخی سازندگان به منظور حل مشکلات کیفیتی آنها است.

پورمجیب اظهار کرد: هر قطعه از دو بارکد مختص خود برخوردار است که هنگام نصب قطعه در خط مونتاژ، یکی از بارکدها بر روی برگه‌ای قرار داده می شود که حکم شناسنامه خودرو را دارد. بارکد قطعه در ایستگاه خاصی توسط دستگاه خاص خوانده و پس از ورود به سیستم نرم افزاری، ارتباط قطعه با کارت شناسایی خودرو برقرار می‌شود.

معاون کیفیت ایران خودرو مشخص شدن قطعه، زمان تولید و سازنده را از مزایای به کارگیری سیستم ردیابی قطعات در محصولات ایران خودرو عنوان کرد و گفت: وارد کردن شماره شناسایی خودروی خاص در سیستم، دسترسی به وضعیت قطعات را ممکن می سازد و در صورتی که قطعه‌ای تعویض شده باشد و دلایل و سازنده آن مشخص می شود.

وی انجام اقدام مناسب بهبود کیفیت در خصوص سازنده قطعه را از دیگر نتایج به کارگیری سیستم ردیابی قطعات دانست و اظهار کرد: تا کنون 700 قطعه حیاتی قابل ردیابی شده و به زودی این تعداد به 1000 قطعه افزایش می‌یابد. این مهم حاصل بیش از شش سال اجرای پروژه با راهبری معاونت سازمان و سیستم ایران خودرو بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز