خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت خبرداد:

استخراج ۵۰ مولفه اقتصاد مقاومتی در نفت

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۲۳

چارچوب و قالب اصلی اقتصاد مقاومتی در کاهش وابستگی ها و تاکید مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی پی ریزی شده است که این موضوع در حوزه صنعت نفت کشور به خوبی قابل مشاهده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت در تشریح فعالیت‌های این شرکت در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: مرکز مطالعات راهبردی شرکت نفت حدود ۵۰ مولفه اصلی را در این زمینه استخراج کرده است.
به گزارش ایلنا، احمد قلعه بانی در همایش ملی اهتمام که در دانشکده مدیریت نهادهای اقتصادی دانشگاه علوم اقتصادی برگزار شد، به اهمیت انرژی در تولید ملی و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: چارچوب و قالب اصلی اقتصاد مقاومتی در کاهش وابستگی ها و تاکید مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی پی ریزی شده است که این موضوع در حوزه صنعت نفت کشور به خوبی قابل مشاهده است.
وی با اعلام اینکه هم اکنون نوک پیکان تحریم ها، صنعت نفت کشورمان را هدف گرفته است، گفت: همین موضوع اهمیت موضوع انرژی را در بحث اقتصاد مقاومتی دوچندان می کند؛ این در حالی است که در مجموعه صنعت نفت به ویژه شرکت ملی نفت ایران اقدامات قابل توجهی در خصوص کاهش وابستگی ها در تامین تجهیزات و دانش فنی صنایع بالادستی نفت و گاز صورت گرفته است.
قلعه بانی هدف اصلی اقتصاد مقاومتی را پویایی و رشد حوزه اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه شرایط تحریم باعث شده تا مقوله اقتصاد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اما می توان با کمک دانش پژوهان و قشر دانشگاهی، آن را در قالب یک تئوری اقتصادی قابل قبول مطرح کرد.
وی در تشریح فعالیت های انجام گرفته در سطح شرکت ملی نفت ایران در راستای اقتصاد مقاومتی یادآور شد: مرکز مطالعات راهبردی شرکت نفت با بررسی کارشناسان و متخصصان کشور حدود 50 مولفه اصلی را در این زمینه استخراج کرده است که اولویت استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی و اتکا بر اقتصاد دانایی محور از جمله مهم ترین آن ها است.
معاون وزیر نفت در ادامه از اصلاح الگوی مصرف، تنظیم بازار با مشارکت بخش خصوصی، اجرای کامل سیاست های کلی اصل 44، رقابتی ساختن اقتصاد و گسترش صنایع دانش بنیان به عنوان محورهای دیگر دستیابی به این هدف در سطح صنعت نفت یاد کرد و گفت: به منظور اجرایی سازی این معیارها باید ابتدا شاخص های مطرح در این زمینه استخراج شود.
وی با تاکید بر اینکه نوک پیکان تحریم ها، صنعت نفت کشورمان را هدف گرفته است، گفت: اعمال محدودیت های شدید برای صادرات نفت خام و جلوگیری از فروش تجهیزات و قطعات موردنیاز صنعت نفت از جمله راهکارهایی بود که از سوی غربی ها برای منزوی کردن صنعت نفت ایران دنبال می شد، با این وجود صنعت نفت طی سال گذشته توانست سهم ساخت داخل تجهیزات را به 70 درصد برساند که البته این رقم برای برخی تجهیزات حفاری حدود 90 درصد بوده است.
قلعه بانی در ادامه از برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران برای ارتقای سیستم ها و افزایش بهره وری صنعت نفت خبر داد و گفت: در این راستا طرحی با 16 ماژول از سوی کارشناسان و متخصصان ایرانی مطرح شده است که یکی از مهم ترین آنها ماژول ERP یا برنامه ریزی منابع شرکت است.
وی تاکید کرد: با بهره مندی از این سیستم امکان یکپارچه سازی کلیه فعالیت ها و فرآیندهای حوزه نفت محقق می شود که دستاورد بزرگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز