خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران:

تنگناهای اجتماعی و اقتصادی بر رفتارهای ترافیکی تاثیر گذار است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۲۰

عابران خود را به خطر می‌اندازند اما از پل عابر استفاده نمی‌کنند/ در ایران موتور، نقش سواری و وانت را ایفاء می‌کند

ایلنا: بحث آموزش به ویژه در حوزه‌هایی مانند آموزش‌های شهروندی و آموزه‌های ترافیکی موضوعی نیست که کهنه شود بلکه هر چه تکرار شود، تأثیرگذار‌تر است.

به گزارش ایلنا، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: برخی رانندگان، حتی پیش پا افتاده‌ترین اصول رانندگی یعنی مراعات حال عابران پیاده را نیز رعایت نمی‌کنند و البته نا‌گفته نماند که بعضی از عابران پیاده نیز هیچ تکلیفی برای خود قائل نیستند.

در ایران موتور، نقش سواری و وانت را ایفاء می‌کند
شهرام جباری‌زادگان با تأکید بر اینکه رفتارهاری ترافیکی در پایتخت نسبت به چند سال گذشته بهبود یافته، اظهار کرد: البته هنوز موارد تأسف‌آوری را در تهران و سایر نقاط کشور شاهد هستیم مانند یک دستگاه خودروی سمند که در ایام عید با ۱۸ سرنشین غیر مجاز از جمله ۱۵ تبعه افغانستان با یک دستگاه وانت بار حامل سوخت غیر مجاز برخورد کرد و آتش گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا وقتی با سواری، ۱۸ نفر را جابه‌جا کرده و تا وقتی با وانت، سوخت حمل و نقل می‌کنیم نیاز به آموزش قواعد رانندگی و تکرار آن داریم، تصریح کرد: از معدود کشورهای جهان هستیم که ۱۸ نفر سوار یک سواری می‌شوند و موتور؛ نقش سواری و وانت‌بار، سواری؛ نقش می‌نی‌بوس و وانت‌بار؛ نقش تانکر حمل سوخت و کامیون‌باربری را ایفاء می‌کند.

جباری‌زادگان با بیان اینکه ترافیک، موضوعی است که باید نگاه چند بُعدی به آن داشت و به عنوان نمونه انواع و اقسام تنگناهای اجتماعی و اقتصادی موجود در جامعه خواه نا‌خواه بر رفتار ترافیکی شهروندان تأثیر می‌گذارد، اضافه کرد: البته این دلیل نمی‌شود که رانندگان قانون را رعایت نکنند و به حقوق دیگران احترام نگذارند.

عابران خود را به خطر می‌اندازند اما از پل عابر استفاده نمی‌کنند

وی با اعلام اینکه یکی از تأسف‌آور‌ترین تصاویری که در مورد موضوعات ترافیکی وجود دارد، تصویر یک عابر پیاده در کف خیابان است که پل عابر پیاده بر روی جنازه بیجان او سایه انداخته، گفت: متأسفانه بسیاری از شهروندان در تهران از پل‌های عابر پیاده استفاده نمی‌کنند.

جباری‌زادگان با ذکر این نکته که عابران پیاده، آسیب‌پذیر‌ترین افراد در حوادث رانندگی محسوب می‌شوند، افزود: عدم استفاده بسیاری از شهروندان از پل‌های عابر پیاده، آسیب‌پذیری عابران پیاده را در تهران دو چندان کرده است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد کشور ما تنها کشور دنیا باشد که در آن ۱۸ نفر سوار یک خودروی سواری که ۴ نفر و حداکثر ۵ نفر ظرفیت دارد، می‌شوند و چنین رفتارهایی نیاز به تأمل و توجه به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی درحوزه ترافیک و سرمایه‌گذاری در آموزش‌های ترافیکی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز