خبرگزاری کار ایران

انتقاد بازرس کل گیلان:

راه و شهرسازی گیلان از پیوند، هماهنگی و هارمونی لازم برخوردار نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۵

برای ایفای این نقش بزرگ راه و شهرسازی نیاز به یك طرح جامع حمل و نقل در استان داریم/آیا در استان گیلان امكان برنامه ریزی و اجرای یك حمل و نقل سریع و جاده‌های امن و مطمئن وجود ندارد تا به صرفه‌جوئی در سایر امور از جمله سوخت و كاهش تلفات جاده‌ای و... كمك كرد/رشت دارای دارای طراحی محیطی نامناسب و نابه هنجار است.

ایلنا: بازرس کل گیلان، تاکید کرد: در استان گیلان ظرفیت‌های بالای حمل و نقل دریائی، ریلی، زمینی و هوائی وجود دارد ولی از پیوند و هماهنگی و هارمونی لازم برخوردار نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، سید حمید حسینی در نشست هیات بازرسی گیلان با مدیر کل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: در تحقق سال، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، این اداره کل از نقش مهم و پررنگی برخوردار است.

به گفته وی، راه به عنوان محور توسعه هر منطقه‌ای محسوب شده و از بزرگ‌ترین وجوه زیر ساخت اقتصادی، حمل و نقل چند وجهی مثل زمین، دریا، ریل، هوا، راهداری و پشتیبانی، لجستیکی و... بوده و برای ایفای این نقش بزرگ راه و شهرسازی نیاز به یک طرح جامع حمل و نقل در استان داریم.

مدیر کل بازرسی گیلان، اذعان کرد: این در حالی است که در استان ظرفیت‌های بالای حمل و نقل دریائی، ریلی، زمینی و هوائی وجود دارد ولی از پیوند و هماهنگی و هارمونی لازم برخوردار نیست.

حسینی در ادامه، متذکر شد: به نظر می‌رسد که در این شرایط حساس فقط آسفالت کردن یک جاده و راه کافی نبوده و صرفاً با این اقدامات مشکل حمل و نقل و حوزه راهسازی استان ما حل نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا ارتباط زمینی از طریق، قطار شهری، مترو و... به سهولت صورت می‌پذیرد، آیا در استان گیلان امکان برنامه ریزی و اجرای یک حمل و نقل سریع و جاده‌های امن و مطمئن وجود ندارد تا به صرفه جوئی در سایر امور از جمله سوخت و کاهش تلفات جاده ایی و... کمک کرد.

این مسئول به انتظارات اداره کل بازرسی گیلان به عنوان یک دستگاه نظارتی از اداره کل راه و شهرسازی استان در بخش توسعه شهری و ساخت و ساز از جمله: اجرای طرح کالبدی منطقه‌ای که از سال ۱۳۶۹ به تصویب رسیده است، اجرای طرح‌های جامع شهرستان که تمام ضوابط کنترل و ساخت و ساز در آن به تصویب شورای عالی معماری رسیده است. اجرای طرح تفصیلی جامع شهر رشت با توجه به گذشت مدت ۱۰ سال از تصویب آن و پرهیز از اجرای ضوابط سال ۱۳۶۹. تشکیل مرتب و منظم شورای شهرسازی و معماری استان و انجام وظایف قانونی آن با توجه به برنامه چشم انداز توسعه پرداخت.

حسینی در بخش نظام مهندسی استان نیز مشکلات موجود در این حوزه‌ها را برشمرد و تاکید کرد: امروز ما شاهد مشکلات زیادی در این حوزه هستیم و عمده فعالیت‌ها در حد فروش امضاء و عدم ایفای درست وظایف نظارتی است و باید در این حوزه نیز نظارت‌ها با دقت و حساسیت بیشتری انجام پذیرد.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۱۲ هزار عضو فعال و متخصص در نظام مهندسی فعال هستند ولی متأسفانه ما شاهد وضعیت نامطلوب در نظام معماری و نظام ساخت و ساز و سیمای شهر‌ها هستیم و شهر رشت به عنوان مثال علی رغم همه امکانات خوب دارای طراحی محیطی نا‌مناسب و نابه هنجار است.

بازرس کل گیلان، یاد آور شد: البته انصافاً نباید خدمات خوبی که در طول این چند سال اخیر در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی و ساخت و سازهای اصولی و ایمن و سیمای شهری و... به عمل آمد کتمان کنیم و لازم است بابت این زحمات و خدمات تشکر و قدردانی شود و ان انشاءاله دست اندرکاران این حوزه نزد خداوند تبارک و تعالی مأجور باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز