خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار اعضای خانه كارگر:

کارگران نباید از لحاظ مالی و شغلی صدمه ببینند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۷

شاهد تورم و گرانی در جامعه هستیم و در این شرایط کارگران بیشترین آسیب را می‌بینند/ مسئولان مشکلات کارگران را حل کنند/ محجوب: دولت فعلی با شعار مبارزه با فساد روی کار آمد اما بر عکس آن عمل کرد/ دولت ۴۵ هزار میلیارد تومان به مردم بدهکار است/ یارانه‌ها افزایش یابد به رتبه اول تورم در دنیا می‌رسیم.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تورم و گرانی در جامعه هستیم و کارگران بیشترین آسیب را در این شرایط می‌بینند، گفت: مشکل تورم مربوط به نحوه مدیریت مسئولان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله موسوی اردبیلی، ظهر امروز در دیدار علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای این تشکل کارگری، اظهار داشت: کارگران نباید از لحاظ مالی و شغلی صدمه ببینند چرا که این قشر از طبقه ضعفای جامعه محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: مسئولان باید توجه کنند که اگر مشکلی برای قشر کارگر و یا شغل کارگران پیش آمد، سریعا این مشکلات را حل کنند.

آیت الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تورم و گرانی در جامعه هستیم و کارگران بیشترین آسیب را در این شرایط می‌بینند، گفت: مشکل تورم مربوط به نحوه مدیریت مسئولان است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز دیگر دعا هم برای حل مشکلات کشور نتیجه نمی‌دهد، تصریح کرد: سابقا مردم برای حل مشکلات دعا کرده و صدقه می‌دادند اما امروزه بسیاری افراد از زیر قرآن رد شده اما به سمت کار خلاف می‌روند.

علیرضا محجوب:دولت و مجلس نظاره گر رقابت ایران برای قهرمانی تورم در دنیا هستند
دبیر کل خانه کارگر نیز در این دیدار با بیان اینکه در سال‌های اخیر فقر مردم مضاعف شده است، گفت: شگفتیم از دولت و مجلسی که منتظرند، ایران قهرمان تورم در دنیا شود، چون در حال حاضر فقط با یک رتبه فاصله بعد از بلاروس در جایگاه دوم تورم دنیا قرار داریم و اگر یارانه‌ها افزایش یابد به رتبه اول خواهیم رسید.

علیرضا محجوب اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیاری از واحدهای صنعتی خوب کشور تعطیل شده و کارگران آن‌ها به سمت کارگاه‌های کوچک می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: ما در خانه کارگر بحث بیمه کارگران ساختمان را از طریق تأمین اجتماعی پیگیری کردیم که با کارهای خوبی که انجام شد حدود ۵۰۰ هزار از کارگران عضو خانه کارگر بیمه شده و حدود یک میلیون نفر هم در نوبت هستند.

دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه امروزه شاهد تورم و گرانی در کشور هستیم، گفت: تورم پدیده‌ای شناخته شده است که امروزه در کشور ما به یک معضل پیچیده تبدیل شده اما می‌توان با یک دوره ریاست جمهوری و به شرط کار عقلانی آن را اصلاح کرد.

وی گفت: تورم در کشور ما در حالی است که در همسایگی ما، تمام کشور‌ها تورم یک رقمی داشته و فقط ترکیه تورم ۱۰ درصدی دارد.

محجوب با بیان اینکه تورم هیچ ربطی به تحریم ندارد و همه کشور‌ها آن را کنترل کرده‌اند، گفت: در سطح کشورهای منطقه خاورمیانه جز ایران و ترکیه همه کشور‌ها نرخ تورم تک رقمی دارند و حتی ترکیه تورمش ۱۰ درصدی است و از این رو باید گفت که مقام اول تورم در منطقه از آن کشور ماست.

وی با بیان اینکه کشور ایران تا چند سال گذشته از نظر رتبه تورم در دنیا رتبه ۶ را داشت، گفت: اخیرا بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرد که رتبه تورم ایران در کل دنیا بعد از بلاروس در جایگاه دوم قرار دارد که جای تأسف است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصای کشور بی‌ثبات بوده و این فقط مربوط به مدیریت کشور است، گفت: در هفت سال گذشته ۸ بار حجم نقدینگی کشور بالا رفته و این به عملکرد مسئولان بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه از یک طرف می‌گوییم خصوصی سازی و از این طرف هر که حرکتی می‌کند دست او را گرفته و نمی‌گذاریم کار کند، گفت: دولت در حال حاضر، ۴۵هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم به مردم بدهکار است که ۷هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش برق می‌باشد.

علیرضا محجوب با بیان اینکه در سال‌های اخیر فقر مردم مضاعف شده، گفت: شگفتیم از دولت و مجلسی که منتظرند، ایران قهرمان تورم در دنیا شود، چون در حال حاضر فقط با یک رتبه فاصله بعد از بلاروس در جایگاه دوم تورم دنیا قرار داریم و اگر یارانه‌ها افزایش یابد به رتبه اول خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: دولت فعلی با شعار مبارزه با فساد روی کار آمد و برعکس آن عمل کرد، و طبیعی است که در این شرایط آن‌ها که قبلا در خفا فساد می‌کردند، جسور شده و به فساد ظاهری روی بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز