خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار دبیر کل و مسوولان خانه کارگر:

نباید کارگران و خانواده‌های آنان از فقر آه بکشند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۶

کارگران آبروی جامعه‌اند/تقویت صنایع داخلی با تقویت کارگران محقق می‌شود/اهمیت کار خانه کارگر بسیار بالاست/شکم کارگران و خانواده‌‌هایشان با وعده پر نمی‌شود، با نان پر می‌شود.

ایلنا: استاد حوزه علمیه قم گفت: نباید کارگران و زن و بچه‌‌هایشان از فقر مالی آه بکشند که در این شرایط مسئولان کشور باید پاسخ گو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار علیرضا محجوب و جمعی از اعضای خانه کارگر، ضمن تبریک هفته کار و کارگر، اظهار داشت: اهمیت خانه کارگر و کارهایی که انجام می‌دهد، قابل مقایسه با بسیاری کارهایی که در کشور انجام می‌شود، نیست و این در حالی است که برخی از مسئولین دولتی توجهی به این کار‌ها نمی‌کنند؛ حتی با حالت کوچک به خانه کارگر نگاه می‌کنند در حالی که کارگران از ارکان جامعه هستند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر کارگر نباشد جامعه نمی‌چرخد، گفت: اگر رهبری معظم انقلاب تأکید دارند که صنایع داخلی را تقویت کنیم باید بدانیم که این کار با همت کارگران محقق شده و کارگران حقیقتا آبروی جامعه‌اند و از این رو توجه به خانه کارگر از سوی مسئولان ضروری است.

وی گفت: آبروی ایران دست کارگران است و باید نیاز‌ها و خواسته‌‌هایشان تأمین شود تا آن‌ها دلگرم شده و خوب کار کنند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به گرانی و تورم موجود کشور و با بیان اینکه در این وضعیت فشار روی کارگران زیاد است، گفت: اگر کارگران گله‌ای داشته باشند حق دارند و اصلا باید گفت که در این شرایط کارگران چه کنند؟ مگر می‌شود که شکم کارگران و خانواده‌های آنان سیر نباشند؟

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای کارگران فکری کرده و برای حل مشکلاتشان اقدام کنند، گفت: به کارگر باید خدمت کرد و برای بیمه و حقوق که از اولین نیازهای اوست کارهای شایسته‌ای انجام داد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: باید متناسب با تورم حقوق کارگران افزایش یافته و توازن باشد؛ باید پرسید وقتی قیمت‌ها دو برابر می‌شود، کارگران باید چه کنند؟

وی با بیان اینکه شکم کارگران و خانواده‌های آنان نان می‌خواهد و با وعده پر نمی‌شود، گفت: باید همیشه مراقب باشیم و به مسئولین مربوطه که اعتبارات را تعیین می‌کنند بگوییم که به بحث کارگران توجه کنند؛ یعنی جوری سیاست‌ها چیده شود که کارگران فشار کمتری را تحمل کنند.

آیت الله علوی گرگانی در پایان گفت: نباید کارگران و زن و بچه‌‌هایشان از فقر مالی آه بکشند که در این شرایط مسئولان کشور باید پاسخ گو باشند.

علیرضا محجوب:تورم و گرانی کارگران را آزار می‌دهد

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر در این دیدار اظهار داشت: خانه کارگر بعد از انقلاب فعالیت جدی خود را شروع کرد و حتی مورد تشویق شهید بهشتی قرار گرفت تا اینکه شاهد قدرت گرفتن این تشکیلات کارگری بودیم.

وی با بیان اینکه خانه کارگر در حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو مستقل دارد و بیش از این رقم هم عضو غیر مستقل دارد، گفت: مجموع فعالیت خانه کارگر، کاری صنفی برای کارگران و دفاع از حقوق آن‌ها می‌باشد و از جمله آن‌ها یک سری خدمات آموزشی و رفاهی است که برای آن‌ها تدارک دیده می‌شود.

محجوب خاطرنشان کرد: امروزه کارگران معضلات عدیده‌ای دارند و مشکلاتی مانند تورم و گرانی هم روی زندگی آن‌ها اثر گذاشته و آزارشان می‌دهد.

وی گفت: ۵۰۰ هزار نفر از کارگران عضو خانه کارگر در این سالهای اخیر بیمه شدند و یک میلیون نفر هم در صف انجام این کار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز