خبرگزاری کار ایران

معاون ویزیر راه در گفت و گو با ایلنا:

میزان ترانزیت كالا از كشور 5/13 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۰

از مجموع كالاهای ترانزیت شده، 478 هزار تن را مواد نفتی و 526 هزار تن را مواد غیرنفتی تشكیل داده‌اند كه عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی كالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، كالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، مواد‌غذایی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

طی فروردین ماه سال 92، بیش از یك میلیون و 4 هزار تن كالا از كشور ترانزیت شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5/13 درصد افزایش یافته است.

دكتر شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن  اعلام این خبر، افزود: در پی اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت كریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران طی مدت مذكور بالغ بر 944 هزار تن انواع كالاهای نفتی و غیرنفتی معادل 94 درصد از طریق جاده و 60 هزار تن معادل 6 درصد از طریق راه‌آهن ترانزیت شد كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ترانزیت جاده‌ای 16 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع كالاهای ترانزیت شده، 478 هزار تن را مواد نفتی و 526 هزار تن را مواد غیرنفتی تشكیل داده‌اند كه عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی كالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، كالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، مواد‌غذایی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت افزود: در مدت زمان مذكور، از میان مرزهای كشور، پرویزخان با 346 هزار تن معادل 5/34 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای بندرعباس، بازرگان و سرخس در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: در زمینه ترانزیت خروج كالا از كشور، بندر امام با 355 هزارتن معادل 4/35درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، باشماق و دوغارون در رده‌های بعدی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیشترین حجم تردد كامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: از 43 هزار دستگاه تعداد سفر كامیون‌های حمل كننده كالاهای ترانزیتی، 22 هزار دستگاه معادل 51 درصد توسط كامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از كشور حمل شده است.

افندی‌زاده خاطرنشان كرد: تجهیز امكانات و زیرساخت‌ها، فراهم آوردن تسهیلات گسترده در بخش‌های مختلف حمل و نقل، اقدام سازمان‌های مرتبط در حركتی هماهنگ به منظور رفع موانع و تسهیل در امر ترانزیت توانسته است در بهره‌برداری از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیت نقش قابل توجهی ایفا كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز