خبرگزاری کار ایران

اللحام در جمع خبرنگاران:

از همه مردم سوریه می‌خواهیم به پای صندوق‌ رای بیایند

کد خبر : ۶۷۸۶۷

ما همچنان به طرح راه حل سیاسی و مسالمت آمیز بشاراسد که برای سال ۲۰۱۳ مطرح کرده است پایبند هستیم و از همه مردم دعوت می‌کنیم به صورت نامحدود و برای رسیدن به اجماع کامل بدون پیش شرط پای صندوق‌های رای حضور یابند.

رئیس مجلس سوریه گفت: همواره به طرح ۲۰۱۳ بشاراسد پایبند هستیم و از همه می‌خواهیم که به پای صندوق‌های رای بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اللحام رئیس مجلس سوریه پس از دیدار با همتای ایرانی خود ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران گفت: از حمایت‌های ملت و دولت ایران و مقام معظم رهبری بخاطر مواضع ارزشمند و حمایت‌هایی که از سوریه انجام داده‌اند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: امروز سوریه هدف نیست بلکه برای کشورهای غربی هدف محور مقاومت است و سوریه امروز در خط اصلی این محور قرار گرفته است و آن‌ها به دنبال هستند که این محور را مورد حمله قرار دهند ولی دراشتباه هستند اگرچه برای رسیدن به این هدفشان از هیچ کاری کوتاه نمی‌آیند.

وی افزود: آنان با حمایت از تروریست خانه‌ها، مساجد، کلیسا‌ها، زیرساخت‌ها و راه آهن و خطوط انتقال نفت را مورد هدف حمله قرار دادند و بیش از ۱۶۰ عملیات انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده انجام داده‌اند.

وی افزود: امروزه آمریکا تلاش کرده تا تروریست‌ها را مقابل مردم قرار دهد و کشورهای مرتجع عربی امروز ابزار امریکا به حساب می‌آیند و این کشور‌ها از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند.

وی افزود: امروزه کشورهای غربی ادعای دروغین دارند که مردم سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کنند اما همگان می‌دانیم که آمریکاهایی‌ها و غربی‌ها در عراق چه کرده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا روابطمان را با مردم بیشتر کنیم.

اللحام خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا روابط خود را در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی با ملت ایران ارتقا بخشیم.

اللحام در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: من درهمین جا لازم می‌دانم تاکید کنم که ایالات متحده آمریکا تمام دنیا را فریب داده چراکه در مصوبه سازمان ملل به شماره ۱۳۷۳ پس از حوادث سپتامبر بیان داشته که همه کشور‌ها ناگزیر هستند با پدیده تروریسم مبارزه کنند اما امروز شاهد هستیم که در سوریه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و متاسفانه آمریکا شعار می‌دهد ولی عکس آن را اجرا می‌کند.

وی افزود: به برکت وتوی چین در سوریه فرصت آن رسیده تا زمان تک قطبی به سر آید و این در آِینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی گفت: ما همچنان به طرح راه حل سیاسی و مسالمت آمیز بشاراسد که برای سال ۲۰۱۳ مطرح کرده است پایبند هستیم و از همه مردم دعوت می‌کنیم به صورت نامحدود و برای رسیدن به اجماع کامل بدون پیش شرط پای صندوق‌های رای حضور یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز