خبرگزاری کار ایران

تسهیلات شرکت بهره‌برداری مترو برای مسافران نمایشگاه بین‌المللی کتاب

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۲۵

از ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه در مسیر جنوب به شمال (شهرری به تجریش) و از ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه تا پایان حرکت‌های مسافری در مسیر شمال به جنوب (تجریش به شهرری) فاصله گذر قطار‌ها به ۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است در حالیکه در برنامه عادی روزهای تعطیل، هدوی ۷ دقیقه بوده است.

ایلنا: شرکت بهره‌برداری مترو تهران تسهیلاتی برای تردد مسافران بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، احسان مقدم مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت در مصلی تهران گفت: با توجه به وجود دو ایستگاه (مصلی و شهیدبهشتی) در خط یک مترو در ضلع شمال و جنوب محل برگزاری نمایشگاه، بیشتر بازدیدکنندگان از این وسیله برای حمل و نقل استفاده خواهند کرد؛ از این رو شرکت بهره برداری مترو تهران تسهیلات ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته است.

وی با تاکید براینکه خط یک مترو تهران در ایام نمایشگاه با حداکثر توان خود به فعالیت خواهد پرداخت گفت: به تعداد حرکت قطارهای خط یک در ایام برگزاری نمایشگاه به غیر از پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ۱۴ حرکت اضافه می‌شود و بدین ترتیب فاصله گذر حرکت قطار‌ها در مسیر جنوب به شمال (شهر ری به تجریش) از ساعت ۲۰ تا ساعت ۲۱و ۳۰ دقیقه و در مسیر شمال به جنوب (تجریش به شهر ری) از ساعت ۲۰ و ۵۵ دقیقه تا پایان حرکت‌های مسافری هر ۵ دقیقه یکبار انجام می‌شود؛ درحالیکه در برنامه عادی فاصله گذر قطار‌ها در این ساعات ۷ و ۱۰ دقیقه یکبار بوده است.

در روزهای پنجشنبه ایام برگزاری نمایشگاه کتاب نیز ۲۴ حرکت و در روزهای جمعه ۹۰ حرکت به برنامه عادی مترو اضافه خواهد شد تا در مسیر جنوب به شمال (شهرری به تجریش) از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه و در مسیر شمال به جنوب (تجریش به شهرری) از ساعت ۱۹ و ۲۵ دقیقه تا پایان حرکت‌های مسافری؛ فاصله گذر قطار‌ها به ۵ دقیقه کاهش پیدا کند. این فاصله گذر در برنامه‌ روزهای عادی سال ۷ و ۱۰ دقیقه یکبار بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تغییرات در برنامه حرکت قطارهای مترو به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب در روزهای تعطیل با اجرای فاصله گذر ۵ دقیقه یکبار انجام شده است گفت: از ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه در مسیر جنوب به شمال (شهرری به تجریش) و از ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه تا پایان حرکت‌های مسافری در مسیر شمال به جنوب (تجریش به شهرری) فاصله گذر قطار‌ها به ۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است در حالیکه در برنامه عادی روزهای تعطیل، هدوی ۷ دقیقه بوده است.

وی تصریح کرد: آمادگی لازم برای حرکت فوق العاده قطار‌ها به تعداد کافی هم وجود دارد که در صورت تجمع در ایستگاه‌ها بلافاصله انجام خواهد شد. همچنین برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از وقوع هر حادثه مقرر گردیده تا دو دستگاه آمبولانس در ورودی‌های ایستگاههای مصلی و شهید بهشتی استقرار یابند و تیم فوریت‌های پزشکی نیز در این ایستگاه‌ها مستقر خواهند بود.

مشاور مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: برای تسهیل در تهیه بلیط مترو و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی در واحد فروش بلیت؛ دو واحد فروش دیگر در ورودی‌های ایستگاههای مصلی و شهید بهشتی مستقر می‌شوند و یک کانتر هم جهت خدمات بهتر به مسافرین در فروش بلیت در ورودی ایستگاه شهید بهشتی مستقر می‌شود.

مقدم اظهار داشت: در زمان برگزاری نمایشگاه خدمات فرهنگی نیز از سوی مترو برای مسافران در نظر گرفته شده است که از آن میان می‌توان به برگزاری مسابقه کتاب و اهداء جوایز اشاره کرد. همچنین در ۱۱ ایستگاه مشاوره کتاب ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز