خبرگزاری کار ایران

عالم افغانی حاضر در اجلاس بیداری:

پشت همه دشمنی‌ها علیه مسلمانان دست آمریکا و اسرائیل پنهان است

کد خبر : ۶۷۷۹۶

افراد و گروه‌هائی که از فرقه‌گرائی در جوامع اسلامی حمایت می‌کنند، بدانند که منافع این رژیم را تامین می‌کنند و موجب وخیم‌تر شدن اوضاع مسلمانان می‌شوند./ متاسفانه بعضی از افراد وگروه‌های مسلمان ناآگاهانه ابزار دست اسرائیل و سیاست‌های آن شده‌اند و آب در آسیاب آنها می‌ریزند.

"مولوی شمس‌الدین پهلوان" از جنبش طالبان افغانستان با اشاره به محرومیت امت اسلامی از کرامت و عزت واقعی خود تصریح کرد: باید با همت و تلاش و کوشش دست به کار شد تا مسلمین به جایگاه والا و کرامت و عزت انسانی و اسلامی خود برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاری اجلاس "علما و بیداری اسلامی" این عالم افغانی در دومین روز از اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی در تهران گفت: دست آمریکا و رژیم صهیونیستی در همه دشمنی‌ها و ظلم و ستم علیه جوامع اسلامی نمایان است.

وی افزود: این دشمنی‌ها موجب شده است تا وضع مسلمانان روز به روز بدتر شود که باید برای این موضوع فکری شود.

 وی در پایان با تشکر از مسئولان ایرانی و دست اندرکان مجمع بیداری اسلامی برای برگزاری این اجلاس گفت: این اقدام، کاری بزرگ و ستودنی است و باید همه سعی و کوشش کنند برای گسترش جریان بیداری اسلامی تلاش بیشتری کنند.

 اسرائیل بر اساس نظریه نازیسم شکل گرفته است

دکتر عبدالطیف از عراق گفت: رژیم صهیونیستی بر اساس نظریه نازیسم که برای خود هیچ مرزی قائل نیست، شکل گرفته است.

وی در دومین روز از اجلاس علما و بیداری اسلامی در تهران با اشاره به توطئه همیشگی صهیونیست‌ها علیه مسلمانان افزود: اسرائیلی‌ها قصد دارند منطقه خاورمیانه را از لحاظ نژادی و قومی به 42 کشور تقسیم کنند تا منافعشان برای همیشه تامین شود.

این عالم عراقی گفت: صهیونیست‌ها برای حفظ خود حاضرند تا کشورهای دور دست همچون اندونزی و پاکستان را به آشوب و بلوا بکشانند شاید که منافعشان تامین شود.

عبدالطیف گفت: متاسفانه بعضی از افراد وگروه‌های مسلمان ناآگاهانه ابزار دست اسرائیل و سیاست‌های آن شده‌اند و آب در آسیاب آنها می‌ریزند.

وی تصریح کرد افراد و گروه‌هائی که از فرقه‌گرائی در جوامع اسلامی حمایت می‌کنند، بدانند که منافع این رژیم را تامین می‌کنند و موجب وخیم‌تر شدن اوضاع مسلمانان می‌شوند.

دکتر عبدالطیف در پایان سخنانش یادآور شد که برای برطرف شدن همه این مشکلات باید به سمت وحدت و یکپارچگی حرکت کنیم و برای بهبود اوضاع جوامع انسانی نباید زمان را بیش از این از دست داد.

 وحدت کلمه تنها راه نجات مسلمانان است

شیخ شمس الدین شرف الدین از علمای یمن گفت: تنها راه نجات و رهائی مسلمین از مشکلات وحدت کلمه است.

وی در دومین روز از اجلاس علما و بیداری اسلامی در سالن سران در تهران تصریح کرد: جنگ در یمن به ما آموخت که برای رهائی از ظلم و ستم و مشکلات باید صفوف خود را مستحکم کنیم و با همبستگی و و حدت کلمه موجب یاس دشمنان شویم.

این عالم یمنی با تاکید بر این که اسرائیل دشمن خدا است، گفت: بر اساس آیات قرآن نباید از کسانی که موجب شدند مسلمانان از خانه و کاشانه خود اخراج شوند، پیروی کرد.

وی افزود: دشمن غاصب صهیونیستی موجب آوارگی مردم فلسطین شده است و مسلمانان تنها با اتحاد و برادری می‌توانند به دشمنی‌های مستمر این رژیم پایان دهند.

شرف‌الدین گفت: بر اساس آیه "انما المومنون اخوه" شیعه و سنی برادر یکدیگرند و براساس دستورات الهی مسلمانان باید از تفرقه دوری کنند تا به رستگاری برسند.

وی در پایان از زحمات دست اندرکاران این اجلاس تشکر کرد.

حقوق مسلمانان در کانادا نادیده گرفته شده است

ظفر بنکاش از علمای کانادا گفت: کشورهای غربی با این که داعیه‌دار دموکراسی‌خواهی در جهان هستند اما نسبت به حقوق مسلمانان به ویژه مسلمانان کانادائی بی‌تفاوت هستند.

وی در دومین روز از اجلاس علما و بیداری اسلامی در تهران با اشاره به مشکلات کشورهائی همچون بحرین و سوریه تصریح کرد کشورهای به اصطلاح دموکراتیک غربی چرا فقط در حد شعار باقی مانده‌اند و درخصوص احقاق و زنده کردن حقوق مردم بحرین بی‌تفاوت هستند.

این عالم کانادائی همچنین افزود: موضوع سوریه بهانه‌ای برای دخالت آنها در این کشور اسلامی شده است و این کشورها به دنبال حقوق مردم سوریه نیستند و فقط منافع خود را دنبال می‌کنند.

وی با انتقاد از شیوع فرقه‌گرائی در جوامع مسلمین گفت: فرقه‌گرائی ایدئولوژی خطرناکی است که در جوامع مسلمین گسترش پیدا کرده است که باید برای رفع این مشکل فکری اساسی کرد.

بنکاش افزود: منافع مسلمانان با ترور علمائی همچون البوطی یا عملیات انتحاری و کشتار مردم و اقداماتی از این دست تامین نمی‌شود بلکه این روش‌ها منافع دشمنان اسلام را تامین می‌کند.

وی با اشاره به نقش آشکار انگلیس و فرانسه در خلق فرقه‌گرائی در جامعه مسلمین گفت: این کشورها از صد سال قبل دست به این اقدام نابه‌هنجار زدند و پس از این اقدام، رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین مستقر کردند.

دکتر ظفر بنکاش افزود: وظیفه علمای امت است که برای این مشکل فرقه‌گرائی راهی اساسی و مهم پیدا کنند.

وی همچنین تصریح کرد که راه حل بحران سوریه جنگ نیست بلکه گفتمان است و باید دراین باره به دنبال راه‌حلی مسالمت‌آمیز بود.

بنکاش در پایان یادآور شد: متاسفانه موضوع سوریه موجب شده است مساله فلسطین به حاشیه برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز