خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

ارائه خدمات رایگان اداره کل کتابخانه های عمومی به مناطق محروم خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۰

آموزش به کارکنان و کتابداران جهت ارتقای نهضت مطالعه مفید و به عضویت درآمدن ائمه جمعه در انجمن کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است.

ایلنا-بندرامام «ره»: استاندار خوزستان بر ارائه خدمات رایگان جهت ارتقای فرهنگی به مناطق محروم استان، توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجازی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان، با اشاره به تشکیل کمیته‌هایی جهت اجرایی کردن برنامه‌های سال ۹۲ در بخش‌های مختلف توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی و ارشاد اسلامی، گفت: لازم است جلسات تولید و نشر کتاب با ناشران و نویسندگان برگزار و از میان آن‌ها چند نفر به عنوان نماینده انتخاب شوند تا در برنامه‌های سال ۹۲ در زمینه چاپ و نشر کمک کنند.

وی با اشاره به مشارکت شرکت‌های بزرگ از جمله نفت و گاز در خصوص مسئولیت پذیری در عمران و آبادانی، بر تأثیرگذاری این شرکت‌ها در نشر فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد و ادامه داد: آموزش به کارکنان و کتابداران جهت ارتقای نهضت مطالعه مفید و به عضویت درآمدن ائمه جمعه در انجمن کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است.

حجازی، با تأکید بر تدوین و گسترش روش‌های اطلاع رسانی، تصریح کرد: در طول سال مسابقاتی به مناسبت‌های مختلف توسط اداره کتابخانه‌ها طراحی و در هر مسابقه کتاب‌هایی به تناسب آن موضوع به مردم معرفی شود تا از این طریق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بالا ببریم و مردم با کتاب‌های مختلف آشنا شوند.

وی با اشاره به شاخص‌های استانی ارتقای کتابخانه‌های عمومی، بر ارائه شاخص‌های شهرستانی جهت توزیع عادلانه امکانات تأکید کرد و اذعان داشت: می‌توان با همکاری صدا و سیما برنامه پیک صبا را از خرداد ماه تا پایان سال در کلیه شهرستان‌ها برگزار کنیم تا بتوانیم سطح مطالعه را در مناطق مختلف استان ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث اهدای کتاب می‌توان چند مناسبت را انتخاب و در آن تاریخ‌ها به اهدای کتاب توسط مسئولان و مردم اقدام کنیم، یاد آور شد: اولین مناسبت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری است که علاوه بر مسئولان، معلمان و اساتید و... نیز می‌توانند به اهدای کتاب مبادرت کند تا از این طریق روحیه و فضای کتابخوانی در استان حفظ شود.

استاندار خوزستان، با اشاره به رسیدگی به مناطق محروم به ویژه در خصوص مسائل فرهنگی، خاطر نشان کرد: برای تشویق جوانان و نوجوانان در مناطق محروم، مشکلات هزینه‌ای نهاد را تأمین می‌کنیم تا نهاد نیز خدمات رایگان به مردم این مناطق ارائه دهد.

همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از افتتاح چندین باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های شوش، بهبهان، اهواز و... تا اواخر اردیبهشت و ۲ باب کتابخانه با حضور استاندار خرداد ماه در شهرستان گتوند خبر داد و افزود: امیدواریم با جدیت و تلاش مسئولان امسال شاهد رشد، ارتقا و شکوفایی بخش‌های فرهنگی و دینی استان به ویژه در زمینه کیفی بخشی و محتوایی باشیم.

حجت الاسلام محمود محمدزاده، رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان، با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این شورا در ارتباط است، ابراز کرد: یکی از کارکرد‌ها و سیاست‌های ائمه جمعه دعوت مردم است و چیزی که مردم با آن درگیر هستند، جنگ نرم است. وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی را بالا ببریم باید مردم را به کتاب و کتابخوانی دعوت کنیم، توضیح داد: این امر مستلزم این است که ائمه جمعه استان به عنوان یکی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی در جلسات انجمن حضور یابند تا بتوانند در تقویت فرهنگ عمومی مؤثر باشند.

در ادامه حجت الاسلام سروستانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان بر گسترش کتابخانه‌های عمومی در شهرستان تأکید کرد و گفت: در این خصوص باید با از ظرفیت مساجد و مدارس استفاده شود.

در ادامه این مراسم، علیرضا هاتف، جانشین فرمانده سپاه استان خوزستان به نقش کتابخانه‌ها در تبیین شعار حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید نسبت به بخش دفاع مقدس در کتابخانه‌ها اهتمام بیشتری صورت گیرد. وی افزود: با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) طرح برگزاری مسابقه‌ای پیرامون وصیت نامه امام خمینی (ره) به عنوان منبعی ارزشمند مطرح کرد. هاتف به ارائه پیشنهادی مبنی بر چاپ خاطرات مردم خوزستان در رابطه با دفاع مقدس پرداخت و گفت: این حرکت بسیار ارزشمند و برای آیندگان منبعی مفید و اثر گذار خواهد بود. وی افزود: در پایان ابراز داشت: جهت احداث کتابخانه‌ها در مناطق محروم بسیج سازندگی آمادگی و همکاری خود را در این زمینه اعلام می‌کند.

گرشاسبی، مدیراداره ورزش و جوانان استان خوزستان دیگر سخنران این مراسم بود که دایر کردن کتابخانه‌های سیار در کنار مسابقات ورزشی مهم را بسیار اثر گذار دانست و گفت: احداث کتابخانه در محل اجتماع جوانان و نوجوانان بسیار اثرگذار است.

کیانی از مسؤولان اداره آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در این مراسم بر بالا بردن کیفیت کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد و گفت: نسبت به راه اندازی کتابخانه در مناطق محروم باید اهتمام ویژه‌ای شود. این مقام مسؤول به برپایی کتابخانه‌های کلاسی اشاره و افزود: با این طرح کتاب همواره در دسترس دانش آموزان قرار دارد. وی افزود: در پایان بر برنامه ریزی ویژه جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در اوقات فراغت دانش آموزان تأکید کرد.

در ادامه این مراسم مروتی، رییس دانشگاه چمران، بر اهمیت نظارت و پشتیبانی از نویسندگان استان خوزستان تأکید کرد و گفت: دانشگاه شهید چمران تعداد ۱۵۶ کتاب جهت تجدید چاپ و ۲۳ کتاب جهت نشر آماده دارد اما متأسفانه به سبب مشکلات حوزه نشر با وقفه مواجه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز