خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا تشریح شد؛

جمع آوری طرح پارکبان در 5 شهر از زبان مدیرکل دیوان محاسبات گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۶

قدامات دیوان محاسبات گیلان باعث شد تا خزانه معین استان ضمن معرفی حساب خزانه جهت واریز وجوه حاصل از طرح پارکبان، مبلغ 113825000 ریال توسط 5 شهرداری رشت، لاهیجان، رودسر، لنگرود و رضوان شهر به حساب خزانه واریز شود.

ایلنا: مدیرکل دیوان محاسبات گیلان دلایل جمع آوری طرح پارکبان در 5 شهر رشت،لاهیجان، رودسر، لنگرود و رضوان شهر این استان را عدم اجرای صحیح و صحیح طرح و واریز وجوه به حساب خزانه عنوان کرد.

اسد معانی، امروز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در رضوانشهر با بیان این مطلب، اظهار کرد: مطابق ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند ماه 1389،شهرداریها می توانند در شبکه معابر شهری و پر ترافیک با تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ابزار و سایل لازم از قبیل پارکومتر(ایست سنج) و یا کارت پارک نصب کنند.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون، شهرداری‌ها برای توقف بیش از نیم ساعت در محدوده زمانی هفت صبح تا 9 شب حق دریافت هزینه دریافت توقف وسایل نقلیه را دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره دو همین ماده، 100 درصد درآمد حاصل پس از واریز به حساب خزانه، در اختیار شهرداری ذیربط قرار خواهد گرفت که صرفآ جهت احداث توقف گاه(پارکینگ) در همان شهر هزینه شود.

این مسئول تصریح کرد: دیوان محاسبات گیلان به استناد وظایف قانونی خود جهت رسیدگی به نحوه وصول و ایصال درآمدهای مذکور به خزانه، در اواخر سال 1390 و 1391 نسبت به بررسی چگونگی اجرای طرح پارکبان و نحوه دریافت وجوه حاصل از اجرای طرح کرد.

معانی متذکر شد: دیوان محاسبات گیلان در این راستا ضمن مکاتبه با 30شهرداری استان و هم چنین انعکاس موضوع به استاندار عدم واریز وجوه حاصله از طرح پارکیان در شهرهای استان مطرح و درخواست شد تا مسئولین مربوطه نسبت به اجرای دقیق و صحیح طرح و واریز به حساب خزانه اقدام کنند.

به گفته وی، دیوان محاسبات گیلان نیز بر اساس گزارش دیوان محاسبات استان گیلان، مکاتبات لازم را با وزارت کشور جهت اجرای صحیح قانون و واریز وجوه درآمد حاصل از اجرای طرح پارکبان در شهرداری‌های کشور انجام داده است.

مدیر کل دیوان محاسبات گیلان ابراز کرد: اقدامات دیوان محاسبات گیلان باعث شد تا خزانه معین استان ضمن معرفی حساب خزانه جهت واریز وجوه حاصل از طرح پارکبان، مبلغ 113825000ریال توسط 5 شهرداری رشت،لاهیجان،رودسر،لنگرود و رضوان شهر به حساب خزانه واریز شود.

معانی یادآور شد: آئین نامه ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در 24دی ماه 91 توسط هیات وزیران ابلاغ شده که بر اساس ماده 7 آئین نامه؛ شهرداری‌ها مکلفند در معابر شهری پر ترافیک تجهیزات لازم از قبیل ایست سنج یا کارت پارک نصب و حق توقف لازم را از طریق خودپرداز یا دستگاه‌های نظیر آن دریافت و به حساب خزانه واریز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بر طبق تبصره ماده 7 آئین نامه،دریافت هر گونه وجه نقد توسط متصدیان ممنوع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز