خبرگزاری کار ایران

جوایز جشنواره پیامبر اسلام(ص) به دلار پرداخت می‌شود

کد خبر : ۶۷۶۹۷

دبیر جشنواره از پرداخت جوایز جشنواره پیامبر گرامی اسلام به صورت دلار خبر داد. این جشنواره در بخش مجسمه‌ و حجم نیز برگزار می‌شود.

ایلنا: سیدجواد شوشتری(رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران) که در نشست خبری جشنواره طراحی نام نشانه (لگوتایپ) رسول گرامی اسلام(ص) سخن می‌گفت، با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: ‌این جشنواره یک جشنواره بین‌المللی است و افتخار می‌کنیم که برای نام رسول خدا تلاش می‌کنیم و در آینده نیز قصد داریم مجموعه‌های بعدی را برگزار کنیم. تلاش داریم سری دوم این جشنواره اسفند سال بعد و در یک فاصله زمانی مناسب برگزار شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با اشاره به جوایز دلاری جشنواره گفت: این رقم‌ها و ریال‌ها در قبال هزینه‌ای که برای تخریب نام گرامی پیامبر اسلام(ص) در جهان انجام می‌شود، رقم خاصی نیست.
وی ادامه داد: ما برای برگزاری این جشنواره جلسات بسیاری داشتیم و حدود شش ماه برنامه‌ریزی کردیم. از طرف دیگر فرصت کافی را نیز به هنرمندان خواهیم داد زیرا معتقدیم برای ساخت یک اثر فاخر هنرمند باید زمان کافی در اختیار داشته باشد و نمی‌تواند در عرض یک ماه یک اثر خوب بسازد.
شوشتری افزود: دغدغه اصلی ما برگزاری همین جشنواره است و در مرحله بعد روی مجسمه‌ها و حجم‌های شهری نیز کار می‌کنیم.
ابراهیم حقیقی(دبیر جشنواره) نیز درباره این جشنواره گفت: سطح جشنواره بین‌المللی و هنرمندان می‌توانند از طریق ثبت نام در سایت آثار خود را اعلام کنند و امیدواریم نمایشگاه در روز عید قربان ابتدا در تهران و بعد در استان‌ها و شهرستان‌ها راه‌اندازی شوند.
وی ادامه داد: فراخوان به چهار زبان فرانسه عربی و انگلیسی منتشر می‌شود.
حقیقی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از فیلم حضرت محمد را دیده است، افزود: اگر کسی بخواهد پوستر فیلم را طراحی کند نیاز به دیدن فیلم دارد اما تصور می‌کنم گرافیست‌ها برای طراحی نام نشانه نیازی به دیدن فیلم ندارند.
وی ادامه داد: ‌همه هنرمندان جهان می‌توانند و مجاز هستند که در این جشنواره شرکت کنند و حتی افراد غیرمسلمان نیز می‌توانند شرکت کنند. ما در بخش جوایز هیچ سهم و تقسیم‌بندی برای شرکت کنندگان داخلی و یا خارجی قرار نداده‌ایم و انتخاب آثار نیز قرار است توسط مجید مجیدی و ۴ نفر از داوران که یک داور ترک و یک داور عراقی نیز در بین آن‌ها هستند، انتخاب شود.
وی ادامه داد: آثار نهایی انتخاب شده توسط سازمان زیباسازی در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.
حقیقی درباره میزان جوایز گفت: میزان جوایز جشنواره را با بسیاری مسابقات جهان سنجیده‌ایم و جوایز از سطح جهانی بالا‌تر نیست هم عرض جهانی است.
وی ادامه داد: تصمیم مجیدی برای انتخاب یک اثر از بین آثار برای تیتراژ فیلمش بسیار خوب است. همچنین ما قصد داریم در سال آینده این جشنواره را در بخش‌های نقاشی و نقاشی خط برگزار کنیم.
حقیقی از حضور جلیل رسولی، صداق جباری در بین اعضای هیات داوران خبر داد و گفت: ‌ شورای سیاست گذاری این جشنواره از مجید مجیدی، محمدمهدی حیدریان، سیدجواد شوشتری و ضرغام تشکیل شده است و ریاست آن برعهده مجید مجیدی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز