خبرگزاری کار ایران

سید محمد خادم:

باید روی فرهنگ كشتی كار كنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۸۰

ما باید روی فرهنگ كشتی كار كنیم كه منش پهلوانی و روح جوانمردی در میان قهرمانان و ورزشكاران ما نهادینه شود.

مهدی شیرگیر و محمدرضا توپچی صبح امروز با حضور در منزل سید محمد خادم رئیس اسبق فدراسیون كشتی با وی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، در یك محله قدیمی واقع در میدان بهارستان، خیابان صفی علی شاه، یك خانه قدیمی و سنتی بنا شده است كه استاد سید محمد خادم رئیس اسبق فدراسیون كشتی، در آن مشغول به گذران زندگی است.

استاد سید محمد خادم رئیس اسبق فدراسیون كشتی، مردی بزرگ كه سالیان سال در عرصه اول كشتی كشور زحمت‌های فراوانی كشیده، هم اكنون پس از طی كردن دوران نقاهت آن حادثه تصادف، در منزل زیبا و قدیمی‌اش مشغول به رسیدگی به امورات زندگی‌ است.

مهدی شیرگیر رئیس اسبق فدراسیون كشتی به همراه محمدرضا توپچی دبیر فدراسیون كشتی صبح امروز با حضور در خانه سید محمد خادم جویای احوال وی شدند.

در پی این دیدار مهدی شیرگیر گزارشی از روند كارهای فدراسیون كشتی به استاد خادم داد و گفت: پس از ورود توپچی در صدد ترویج هرچه بیشتر فرهنگ پهلوانی در جامعه كشتی هستیم.

دبیر فدراسیون کشتی نیز در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی برای بزرگمرد كشتی ایران، بر استفاده از تجارب اساتیدی همچون سید محمد خادم تأكید كرد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگانی همچون محمد خادم گنجینه‌های ارزشمندی برای کشتی ایران هستند که باید از تجارب ارزشمند آنها برای رشد و اعتلای ورزش اول کشور بهره مند شد.

سید محمد خادم كه جزو بهترین داوران ایران و داور بین‌المللی كشتی بوده، از بهترین كشتی‌گیران تیم اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی استانبول تركیه در سال 1329 بود. وی در سال 1341 به عنوان رئیس هیأت كشتی استان تهران مشغول به كار شد و بلافاصله پس از آن به عنوان دبیر فدراسیون كشتی منصوب شد.

وی پس از گذشت دو سال در سال 1343 به عنوان دبیر و معاون فدراسیون انتخاب شد و در سال 1344 برای اولین بار در زمان ریاست منوچهر قره‌گوزلو در سازمان تربیت بدنی به عنوان رئیس فدراسیون كشتی منصوب شد. خادم دو دوره دیگر در قبل از انقلاب به عنوان رئیس فدراسیون كشتی به كار مشغول بود.

وی اولین رئیس فدراسیونی بود كه به دستور وی جامعه كشتی در حمایت از انقلاب اسلامی به دفاع پرداختند كه این موضوع در روزنامه‌های اطلاعات و كیهان بازتاب رسانه‌ای داشت.

از دیگر كارهای خادم در زمان فعالیتش، تقسیم تهران به 4 منطقه بود كه كشتی‌گیران هر منطقه پس از رقابت در ناحیه خود نفرات اول تا ششم آنها برای انتخابی تیم تهران به رقابت می‌پرداختند كه نفرات برتر این رقابت‌ها به رقابت‌های قهرمانی كشور اعزام می‌شدند.

از دیگر فعالیت‌های خادم تخصیص بودجه‌های جداگانه برای كشتی آزاد و فرنگی و برگزاری كلاس‌های متعدد برای اولین بار جهت مربیان شهرستانی به مدت 3 ماه كه مدرسانی همچون پرفسور آكوچیدزه در آن كلاس‌ها تدریس كردند كه پس از آن مربیان آمورزش‌دیده در این كلاس‌ها در شهرستان‌های خود به انتقال تجربیات می‌پرداختند.

خادم در پی ممنوعیت حضور كشتی‌گیران زیر 18 سال به دستور رئیس وقت سازمان تربیت بدنی در سالن‌های كشتی، اقدام به استفاده از كشتی‌گیران نونهال و نوجوان به صورت كشتی نمایشی در ابتدای مسابقات و افتتاحیه رقابت‌ها كرد كه این مورد به مرور زمان باعث رشد كشتی ایران شد كه این روش مورد توجه مسئولان فیلا قرار گرفت و با ارائه پیشنهاد سید محمد خادم به فیلا و به دلیل تسلط وی به زبان انگلیسی و ارتباط خوب با كلون و ارسگان مسئولان وقت فدراسیون جهانی كشتی، مسابقات رده‌ی سنی نوجوانان در دستور كار فیلا قرار گرفت.

سید محمد خادم كه برگزاری مسابقات جهانی تهران و قهرمانی جهان را نیز در پرونده كاری خود دارد با حمایت از داوران بین‌المللی كشتی ایران در دوران ریاست خود باعث افزایش چشمگیر تعداد داوران بین‌المللی از 3 داور به نزدیك به 100 داور شد.

خادم از پایه‌گذاران جام بین‌المللی كشتی آزاد ایران است كه در ادامه آن مسابقات هم اكنون جام تختی در حال برگزاری است.

از دیگر خدمات محمد خادم به كشتی، وارد كردن تشك‌های استاندارد كشتی(به جای تشك‌های قدیمی برزنتی) به شكل امروزی كه به فولدیاك معروف بود و توزیع آن در باشگاه‌های سراسر كشور از جمله شهرستان‌هایی نظیر بجنورد بود.

در پایان این دیدار سید محمد خادم از مهدی شیرگیر و پرویز سیروس‌پور كه وی را در امر اداره ورزش كشتی كشور یاری رساندند تشكر كرده و ادامه داد: ما باید روی فرهنگ كشتی كار كنیم كه منش پهلوانی و روح جوانمردی در میان قهرمانان و ورزشكاران ما نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز