خبرگزاری کار ایران

دبیركل کانون عالی انجمنهای صنفی کارفرمایی ایران:

استقلال تامین اجتماعی از منافع مشترک کارگران و کارفرمایان است

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۴۳

خلاصه: «سازمان تامین اجتماعی را از جمله نقاط اشتراک تشکلهای صنفی کارگری و کارفرمایی است/ بیش از ۹۵ درصد منابع مالی سازمان تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه‌های کارگران و کارفرمایان تامین می‌شود.»

دبیركل کانون عالی انجمنهای صنفی کارفرمایی ایران بابیان اینکه اساس فعالیت نهادهای کارگری و کارفرمایی بر گفتوگوهای اجتماعی استوار است، گفت: استقلال سازمان تامین اجتماعی و خدمات این سازمان جزء منافع مشترک کارگران و کارفرمایان است.

محمدعطاردیان با اعلام این مطلب در نشست روز گذشته تشکلهای کارگری و کارفرمایی که به مناسبت پنجمین روز از هفته کارگر برگزار شد گفت: کارگران و کارفرمایان هم در درون و هم در بیرون واحدهای تولیدی دارای منافع مشترکی هستند.
این فعال بخش خصوصی سازمان تامین اجتماعی را از جمله نقاط اشتراک تشکلهای صنفی کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: بیش از ۹۵ درصد منابع مالی سازمان تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه‌های کارگران و کارفرمایان تامین می‌شود.
وی گفت: در این میان دولت با وجود سهم ناچیزی که در تامین هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی دارد تصمیم گیرنده اول و آخر در چگونگی اداره سازمان محسوب می‌شود.
عطاردیان بابیان اینکه ساختار قوانین فعلی به دولت اجازه تسلط بر امور مربوط به سازمان تامین اجتماعی را داده است، گفت: درصورتی که قوانین موجود به درستی مورد بازنگری قراربگیرد می‌توان نقش دولت را از تصدی‌گری به نظارتی تقلیل داد.
وی گفت: در همین رابطه کانونعالی انجمنهای صنفی کارفرمایی ایران با همکاری کار‌شناسان خبره پیش نویس طرحی را تهیه کرده است که در صورت تصویب این مسئله محقق خواهد شد.
وی گفت: در این طرح پیشنهاداتی برای احیای شورای عالی تامین اجتماعی و ترکیب اعضای با رعایت اصل سه جانبه گرایی در نظر گرفته شده است.

این فعال بخش خصوصی یادآروی اینكه زمانی كه مسئولیت سازمان اجتماعی در دولت به وزارتخانه‌جدید تعاون، كار و رفاه اجتماعی سپرده شد، شرایط برای اداره سازمان دشوارتر شد، گفت: در وزارتخانه جدید وظایف متعدد،پیچیده‌ای و تخصصی جداگانه ادغام شده‌اند كه این درست نیست.
وی بابیان اینكه مسئولیت اداره سازمان به تنهایی امری پیچیده است گفت: انتظار ما این است كه نهاد متولی سازمان تامین اجتماعی بتواند از عهده وظایف این سازمان برآید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز