خبرگزاری کار ایران

عسگراولادی در جمع خبرنگاران:

خاتمی و هاشمی قاعدتاً نباید در انتخابات شرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۴۷

ائتلاف سه گانه پنج گانه و جبهه پایداری می تواند با همدیگر ائتلاف 10 گانه ای را تشکیل دهند و از میان آنان 2 یا 3 نفر به عنوان کاندیدای اصلح معرفی شوند.

دبیرکل جبهه خط امام و رهبری گفت: ائتلاف سه گانه پنج گانه و جبهه پایداری می‌تواند با همدیگر ائتلاف ۱۰ گانه‌ای را تشکیل دهند و از میان آنان ۲ یا ۳ نفر به عنوان کاندیدای اصلح معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حبیب اله عسگراولادی با حضور در جمع خبرنگاران در همایش حماسه میلاد کوثر جبهه موتلفه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شورای نگهبان در صدد بررسی مجدد صلاحیت و رد کاندیداهای ریاست جمهوری است و توصیه شما به این شورا برای اینکه به رد صلاحیت شدگان انگ ضد انقلاب زده نشود چیست گفت: شورای نگهبان در وظایف خود دقیق عمل خواهد کرد و قطعا اگر بخواهد تغییری در روش و منش بدهد اعلام می‌کند و قطعا براساس قانون عمل می‌کند.

وی افزود: ‌ شورای نگهبان به ضعف‌ها کاری ندارند بلکه به این مساله توجه می‌کنند که کاندیدا‌ها از میان رجل سیاسی و مذهبی انتخاب شوند و شورای نگهبان برای خود تعریف‌هایی دارد که براساس آن تعریف‌ها برای رد و یا تایید صلاحیت این کاندیدا‌ها عمل می‌کند.

عسگراولادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه چرا احمدی‌نژاد در پایان دوره ۸ ساله خود شهر به شهر سفر می‌کند و بیان می‌دارد که اجازه ندادند من کاری را انجام دهم گفت: روسای دولت‌ها چون نمی‌خواهند  ملاک قانون اساسی را  قبول کنند در پایان کار خود این گونه صحبت‌ها را بیان می‌کنند و قانون اساسی برای روسای دولت‌ها مشخص کرده که آن‌ها حداقل دو دوره می‌توانند در راس کشور قرار بگیرند اما آقایان می‌خواهند باز در صحنه سیاست و رئیس جمهوری باقی بمانند به گونه‌ای که اگر دقت کنیم در آخر دوره آقای هاشمی عده‌ای مقدمه‌هایی را فراهم کردند که آقای هاشمی لایق این امر است که چند دوره به عنوان رئیس جمهور در مملکت حضور داشته باشد.

دبیرکل جبهه خط امام و رهبری بیان داشت: در دوره آقای خاتمی لایحه دوقلو را تصویب کردند تا اختیارات رهبری کم شود و الان نیز آقای احمدی‌نژاد به دنبال این است که ریاست جمهوری خود را به نام مشایی ادامه دهد که شش ماه بر سر کار بماند بعد استعفا دهد در این صورت است که آقای احمدی‌نژاد مجددا می‌تواند بر سر کار بیاید.

وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: من به احمدی‌نژاد توصیه می‌کنم که وقتی خود ایشان توصیه می‌کند افرادی از جانب مردم برای مردم تصمیم نگیرد بهتر است که خودش نیز از جانب مردم تصمیم گیری نکند چراکه خود وی در حال حاضر به جای مردم تصمیم گیری می‌کند.

عسگراولادی بیان کرد: به من نیز پیشنهاد کردند که ریاست جمهور شوم ولی من گفتم که نه سن اقتضا می‌کند که در انتخابات ریاست جمهوری حضور یابم و نه جسمم، واقعا کسی که دو دوره رئیس جمهور می‌شود چه آقای خاتمی باشد چه احمدی‌نژاد و چه هاشمی باید کنار برود و جای خود را به نسل جوان بدهد و این طور نباشد که تکرار مکررات صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه منظور شما این است که هاشمی و خاتمی نباید در انتخابات حضور پیدا کنند گفت: قاعدتا نباید آن‌ها در انتخابات حضور یابند و آقای هاشمی این را گفته است که من ۸۰ سال دارم و قاعدتا ایشان کاندید انتخابات نخواهند شد و اگر آمدند شما خواستید رای ندهید.

عسگراولادی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی براینکه آیا جامعتین کاندیدای اصلح را معرفی کرده است یا خیر گفت: هنوز نه ولی پیگیرند تا به  نتیجه برسند.

دبیرکل جبهه خط امام و رهبری با توجه به اینکه به نظر شما چند کاندیدای اصولگرا باید در صحنه انتخابات حضور داشته باشند گفت: من علم الغیب ندارم اما در هر صورت ۴۰ و ۴۵ تا که من در مصاحبه گفته‌ام به نظر من ۱۴-۱۵ تای آنان تایید صلاحیت می‌شوند و شرایط احراز صلاحیت را دارند من عضو شورای نگهبان نیستم ولی فکر می‌کنم که ۱۴-۱۵ نفر این تعداد صلاحیت تایید شدن از سوی نگهبان را دارا هستند.

عسگراولادی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر مبنی براینکه نظر شما در رابطه با نظرسنجی‌های موجود چیست گفت: نظرسنجی‌ها راه معقولی است و اگر ما در این جمع با نظرسنجی به این نتیجه  برسیم که چه کسی می‌تواند از این نامزد‌ها انتخاب شوند این نظرسنجی معقول است و باید دارای مقبولیت و مشروعیت‌اش نیز باشد و مشروعیت به این است که شورای نگهبان آن را مشخص کند و مقبولیت چیزی است که  فرد در مردم به چه میزان جا افتاده است و مردم وی را قبول داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: الان مقدمات اینکه اصولگرایان به یک یا دو کاندیدا برسد وجود دارد و ائتلاف سه گانه و پنج گانه به اضافه جبهه پایداری می‌توانند یک ائتلاف ۱۰ گانه را تشکیل دهند و از میان این سه ائتلاف ۲ یا ۳ کاندیدا برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز