خبرگزاری کار ایران

مدیركل امور بانوان استانداری هرمزگان:

با 10 میلیون حافظ، فضای قرآنی در کشور حاکم می شود

کد خبر : ۶۷۴۴۲

معظم له بطور جدی خواسته‌اند 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم که نشان دهنده آن است با 10 میلیون حافظ، فضای قرآنی، نگاه قرآنی و بصیرت قرآنی در سراسر کشور حاکم خواهد شد.

 ایلنا-بندرعباس: مدیركل امور بانوان استانداری هرمزگان ترغیب ظاهری جامعه به‌سوی قرآن را مقدمه ورود به محتوای آن عنوان کرد و گفت: اگر انسان با توجه به فرامین و آیات قرآن رفتار كند، جامعه قرآنی به وجود خواهد آمد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، پری صیادی درخصوص راهكارهای تجلی رفتارهای قرآنی در جامعه تصریح كرد: در راستای این هدف ابتدا باید دغدغه‌ها و خواسته‌های مقام معظم رهبری خوب فهمیده شود و سپس فضای روز را به‌عنوان یك نماد حركت در نظر گرفت و با برنامه‌ریزی دقیق به پیش برد.

مدیركل امور بانوان استانداری هرمزگان در تشریح این موضوع با بیان اینکه ایجاد فضای قرآنی در كشور از دغدغه های مقام معظم رهبری بشمار می آید، گفت: معظم له بطور جدی خواسته‌اند 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم که نشان دهنده آن است با 10 میلیون حافظ، فضای قرآنی، نگاه قرآنی و بصیرت قرآنی در سراسر کشور حاکم خواهد شد.

وی با اشاره به این سخن پیامبر اكرم(ص) كه می‌فرمایند: جوان مؤمنی كه قرآن می‌خواند، قرآن با گوشت و پوستش مخلوط می‌شود، بر لزوم ادامه نهضت قرآنی تا ایجاد جامعه قرآنی تأكید و اظهار کرد: اگر انسان به فرامین و آیات قرآن رفتار كند، جامعه قرآنی به وجود خواهد آمد اما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم كه این جامعه خیلی زود تشكیل شود.

صیادی ادامه داد: قرآن كریم تنها كتابی است كه كلمه به كلمه آن فرمان پروردگار است و درباره كتاب‌هایی مثل تورات و انجیل، امروزه حتی درباره آسمانی بودن متن اصلی‌شان شبهه وجود دارد و در بازنویسی آن‌ها تاریخ و تفسیرهایی هم دخیل بوده است، اما قرآن این چنین نیست.

وی در این رابطه به جایگاه و عظمت قرآن كریم اشاره كرد و بیان كرد: نقل شده است كه امام رضا(ع) از پدر بزرگوارشان نقل می‌كنند كه شخصی از امام صادق(ع) پرسید: چگونه است كه هر چه قرآن مورد برررسی قرار می‌گیرد، بر تازگی آن افزوده می‌شود؟ آن حضرت می‌فرمایند: چون خداوند قرآن را برای زمان و مردم خاص نازل نفرموده است.

مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان اضافه كرد: امت اسلامی و مسلمانان جهان از ایران به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام انتظار دارند كه الگوی یك جامعه قرآنی را ظاهر سازد و بدون شك فعالیت‌های قرآنی ما مقدمات تحقق مفاهیم قرآنی در جامعه خواهد بود.

صیادی در ادامه سخنان خود اظهار كرد: هویت ما هویتی قرآنی است و اگر بخواهیم ابعاد این هویت را در وجودمان درونی كنیم باید قرآن و مفاهیم آن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینكه اندیشه قرآنی توسط متولیان قرآن و مسئولان نظام ترویج پیدا می‌كند، افزود: ایجاد جامعه قرآنی آن هم در جامعه اسلامی مثل جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام تحقق بخشیدن به خواسته‌ها و منویات رهبری در حوزه قرآن است.

مدیركل امور بانوان استانداری هرمزگان ادامه داد: به‌عنوان مثال نهضت تفسیر، جلسات انس با قرآن، نشر كتاب‌های تفسیری و غیره همگی نشان از همین جریان دارد كه اندیشه قرآنی كه دغدغه رهبر معظم انقلاب است، مسئولان چه وظیفه‌ای در تجلی این دغدغه‌ها و عملیاتی كردن در استان دارند اینجاست كه ما باید در استان هرمزگان زمینه رفع این دغدغه‌ها را به وجود بیاوریم.

صیادی با اشاره به اینكه همواره باید اعمال و رفتارمان را با معیارهای قرآنی مورد سنجش قرار دهیم، گفت: منظور از رفتار قرآنی هم معلوم است یعنی قرآن در تمام شئونات زندگی ما اعم از فردی، اجتماعی و سیاسی سهم بسزایی داشته باشد.

وی اظهار كرد: در مجموع چهار عامل برای ایجاد رفتار قرآنی مؤثر است انس با قرآن، یعنی تلاوت قرآن مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است و انسان بتواند از دستورات الهی در زندگی خود استفاده كند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان خاطرنشان كرد: باور داشتن به تحول فردی و اجتماعی در سایه قرآن، قرار گرفتن كلاس‌های قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها با اهمیت فوق‌العاده از استاد مجرب، تأمین محتوا به‌صورت ارائه كار با كیفیت بالا و استفاده از نیروهای آگاه و خلاق در بحث مدیریت قرآنی از جمله این راهكارها خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز