خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد؛

اتصال بیمارستان‌ها و آرامستان‌های بزرگ کشور به پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۲

با تسهیل امکان ثبت به موقع وقایع حیاتی از طریق استقرار ماموران ثبت احوال در زایشگاه‌ها و اتصال آن‌ها به پایگاه اطلاعات جمعیتی درصد ثبت ولادت و موارد فوت در مهلت قانونی افزایش یافته است.

ایلنا: معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از اتصال بیش از ۶۰ بیمارستان در سراسر کشور به پایگاه اطلاعات جمعیتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از دفتر روابط عمومی و همکاریهای بین الملل، حمید پارسایی با اشاره به اقدامات سازمان ثبت‌ احوال برای ثبت برخط ولادت و فوت، اظهارداشت: تاکنون بیش از ۶۰ بیمارستان در سراسر کشور و همینطور ۱۱ آرامستان به پایگاه اطلاعات جمعیت متصل شدند و به تدریج این پوشش در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها کامل خواهد شد و به این ترتیب ثبت واقعه ولادت در این مراکز در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نزدیک به ۲۰ درصد از موارد فوت و ۳۰ درصد ولادت‌ها ظرف مهلت قانونی انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: با تسهیل امکان ثبت به موقع وقایع حیاتی از طریق استقرار ماموران ثبت احوال در زایشگاه‌ها و اتصال آن‌ها به پایگاه اطلاعات جمعیتی درصد ثبت ولادت و موارد فوت در مهلت قانونی افزایش یافته است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور با یادآوری دشواری فرآیند دستیابی به آمار ۱۰۰ درصدی و نیاز به برنامه ریزی جهت دستیابی به این مهم، گفت: پروژه‌هایی برای پوشش کامل وقایع حیاتی در دستور کار ثبت احوال قرار دارد که در آینده اجرایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز