خبرگزاری کار ایران

به منظور تقویت ارزشهای دینی و بنیه اعتقادی؛

یک هزار دانش آموز مدارس پسرانه کاشان در جشن عبادت شرکت کردند

کد خبر : ۶۷۲۹۰

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از برگزاری جشن عبادت برای یک هزار نفر از دانش آموزان سال سوم راهنمایی مدارس پسرانه کاشان در کانون جوانه های این شهر خبر داد.

ایلنا - کاشان: معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از برگزاری جشن عبادت برای یک هزار نفر از دانش آموزان سال سوم راهنمایی مدارس پسرانه کاشان در کانون جوانه های این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، سیداحمد افراشی در گفتگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت: جشن عبادت، جشن آغاز مرحله ای است که دانش آموزان فرصت پیدا می کنند تا با خدا پیوند و ارتباط برقرار کند.

وی اظهار داشت: این آیین با هدف تکریم شخصیت اجتماعی و فردی دانش آموزان و فراگیر شدن مراسم دینی در خانواده ها، برگزار می شود.

به گفته وی، ضرورت مانوس نمودن دانش آموزان با ارزشهای دینی و تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی آنان از اهداف برگزاری جشن های عبادت دانش آموزان می باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن عبادت دانش آموزان و تجلیل و تكریم شایسته از فرزندان به عنوان گل های زندگی می تواند در همراهی آنان برای حضور در انجام فرائض دینی تاثیری بس عمیق وهدایت بخش داشته باشد.

وی تاکید کرد: آنچه باید سرلوحه زندگی دانش آموزان بعد از شرکت در جشن عبادت قرار بگیرد و نقشه راه باشد، سه عنصر نماز اول وقت، تلاوت قرآن همراه با تدبر و احترام به والدین و معلمان و همنوعان است.

یک کارشناس مذهبی گفت: رسانه ها نتوانسته اند که در امر دین و معارف دینی به درستی برنامه ریزی کنند و در عملکرد خود گاه جانب افراط را گرفته و گاهی به تفریط رفته اند.

حجت الاسلام محمد محمدی در جشن عبادت دانش آموزان مدارس پسرانه کاشان افزود: بدسلیقگی در بیان معارف دینی، ضد تبلیغ است و باید برنامه های با محتوای دینی متناسب با شرایط زمان و مکان باشد.

به گفته وی، باید سن بلوغ را جشن گرفت تا دانش آموزان بفهمند که وارد شرایط جدیدی شده اند و برای ارزش گذاری به دانش آموزان، خانواده ها هم باید در این جشن شرکت کنند و به آنها تبریک بگویند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز