خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی شورای شهر ساری عنوان شد:

كسی روز شوراها را جدی نگرفت

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۷۵

هرچه به روزهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر نزدیك‌تر می‌شویم، شهر رنگ و بویی رقابتی به خود می‌گیرد و اعضای فعلی شورای شهر ساری نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ایلنا: هرچه به روزهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر نزدیک‌تر می‌شویم، شهر رنگ و بویی رقابتی به خود می‌گیرد و اعضای فعلی شورای شهر ساری نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش ایلنا از ساری، عصر دیروز ساختمان سنگی شورای شهر ساری شاهد برپایی یکی از آخرین جلسات علنی اعضای فعلی شورا بود که در آن همه اعضا فرصتی کوتاه برای نطق پیدا کردند و تقارن چندین مناسبت تقویمی با هم باعث شد که بخشی از وقت جلسه به انواع تبریک و تهنیت‌ها بگذرد.

شورا به بیش از ۱۲۰هزار نفر تعلق دارد

در آغاز این جلسه فرامرز نقیبی؛ رئیس شورای اسلامی ساری با تبریک سالروز تشکیل شورا‌ها در سراسر کشور، اظهار امیدواری کرد که انتخابات به سمت و سویی برود که در سالروز شورا‌ها، معارفهٔ شورا‌ها را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: دورهٔ پنجم شورای شهر از ۱۲ شهریور سال جاری آغاز به کار خواهد کرد و ممکن است همزمانی انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر باعث کمرنگ شدن انتخابات شورا‌ها شود.

رئیس شورای شهر ساری پس از اظهار نارضایتی به سبب کم‌کاری رسانه‌ها پیرامون روز شورا تصریح کرد: شورا به بیش از ۱۲۰هزار نفر تعلق دارد، اما آنطور که انتظار می‌رفت هیچ بازتابی در رسانه‌ها به مناسبت این روز مشاهده نشد.

وی در ادامه به محرومیت اعضای شورا از تریبون صدا و سیما به واسطهٔ نزدیکی انتخابات اشاره کرد و گفت: البته این هم دردسر مضاعفی است، زیرا صدا و سیما برنامه‌های مفصلی به منظور گرامیداشت مناسبت‌هایی که از درجه اهمیت کم‌تری نسبت به روز تاسیس پارلمان شهری برخوردارند تدارک می‌بیند، اما کم توجهی آنان به شورا‌ها باعث دلخوری ماست.

وی در پایان به اجلاسی که در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت و با حضور چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، برگزار خواهد شد اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود این امر بهانه‌ای برای ارائه گزارش نمایندگان مردم در شهر‌ها شود.

مشکل فروشگاه رفاه ساری همچنان پا برجا است

در ادامه جلسه مهدی احمدی با طرح پیشنهاد طرح تقدیر از معلمان، مدیران آموزش و پرورش در مجتمع‌های تحصیلی و دبیرستان‌ها خواستار برنامه‌ریزی مدونی در جهت حمایت شورا از اقشار فرهنگی شهر شد و گفت: این امر سبب می‌شود تا اعضای شورا از نزدیک با چالش‌های فرهنگی_آموزشی شهرآشنا شده و درد و دل‌های آنان را از نزدیک بشنوند.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به مشکل فروشگاه رفاه گفت: علی‌رغم جلسات متمادی در رابطه با این مسئله، مشکل همچنان به قوت خود باقی است؛ وی رفع این مشکل را الزامی دانست و تصریح کرد در هفتهٔ آینده پیرامون حل این مسئله جلسه‌ای با استاندار برگزار خواهد کرد.

امیدوارم شورای چهارم بتواند کارهای عقب افتاده شوراهای قبلی را به سرانجام برساند

سخنران بعدی جلسه؛ محمدحسن کیادهی تصمیم‌گیری‌های شورا‌ها را مطابق با موازین اسلامی دانست و گفت: پس از گذشت ۱۴ سال شورا هم‌چنان ابتر است.

وی پس از اظهار نارضایتی از حذف وظایف شورا‌ها افزود: طبق قرارداد‌ها ۲۳ وظیفهٔ مدیریت شهری به شورا اختصاص داده شده بود اما نه تنها این امر حاصل نشد بلکه از تعداد این وظایف نیز کسر شده است.

کیادهی افزود: طبق اصل ۱۰۳ قانون، مقامات کشوری ملزم به رعایت تصمیمات شورا هستند در صورتی‌که مصوبات ما در فرمانداری مورد بررسی و بازخواست قرار می‌گیرد.

رئیس کمسیون بودجه شورای شهر ساری به ناتوانی شورا در دفاع از جایگاه‌شان اشاره کرد و خواستار حضور نخبگان فرهنگی و اجتماعی در ساختار شورای شهر شد.

کیادهی گفت: امیدوارم شورای چهارم بتواند کارهای عقب افتاده شوراهای قبلی را به سرانجام برساند.

وی با گرامی داشت روز ملی خلیج فارس از شهردار ساری خواست تا خیابانی را در ساری به این نام مزین کند.

عضو شورای شهر ساری در ادامه با تبریک روز کارگر، جایگاه کارگران را بسیار رفیع و اثرگذار برشمرد و بیان داشت: در اینجا باید به جامعه کارگری مازندران به خاطر انتخاب محمد قاسمی - کارگر کارخانه صنایع چوب و کاغذ- به عنوان کارگر نمونه کشور و دریافت لوح تقدیر از رئیس جمهور تبریک بگویم.

همه می‌دانند که من عضوی بسیار کم حاشیه هستم

میرصالح صالح نیا سخنانش را با گلایه از یکی از نشریات استانی آغاز کرد و خطاب به اصحاب رسانه گفت: همه می‌دانند که من عضوی بسیار کم حاشیه هستم و تا به حال نه به کسی بی‌حرمتی کردم و نه با نشریه ایی برخورد نا‌مناسب داشته‌ام اما متاسفانه امروز باید از یکی از همکاران شما گله کنم.

وی افزود: در جلسه قبلی من به واسطه کاری مجبور به ترک زودهنگام جلسه شدم و بابت این کار از رئیس جلسه فرصت گرفته و عذرخواهی نیز کردم اما متاسفانه یکی از نشریات در روز بعد با چاپ عکسی از صندلی خالی من باعث دلخوری‌ام شد.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: این کار در آستانه انتخابات معنای بدی دارد و امیدوارم دلیل این رفتار برایم روشن شود.

بهترین هدیه ما به کارگران نجات آن‌ها از سرگردانی و تامین مناسب معیشت آنهاست

جمال باقری، دیگر عضو شورای شهر ساری نیز با گرامیداشت روز کارگر، از کارگران به عنوان بازوان قدرتمند اجتماع یاد کرد و گفت: اینکه پس از سال‌ها کارگری از مازندران به عنوان کارگر نمونه انتخاب شده است جای مباهات است.

وی تصریح کرد: بهترین هدیه ما به کارگران نجات آن‌ها از سرگردانی و تامین مناسب معیشت آنهاست.

باقری با اشاره به انتخابات پیش رو سخنان رهبری را چراغ راه دانست و گفت: وظیفه همه ما طبق فرمایشات رهبری حضور پر شور با تکیه بر خصایصی است که رهبری برشمرده است و مهم نیست که چه کسی برنده این رقابت خواهد بود بلکه آنچه دارای اهمیت است تحقق حماسه سیاسی و حضور پر شور مردم در صحنه انتخابات است.

وی در پایان با انتقال گلایه برخی از شهروندان به شهردار ساری در مورد کیفیت پائین برخی از آسفالت‌های شهری گفت: برخی از شهروندان این گلایه را به من منتقل کردند و من خود نیز در برخی از خیابان‌ها کیفیت پائین آسفالت را دیدم و پیشنهادم این است که با نظارت دقیق‌تر بر کار پیمانکاران رضایت صد درصد مردم را حاصل کنیم.

چالش بین دستگاه‌های حفار و شهرداری، قابل حل است

مهدی رضایی فرح آبادی با تبریک مناسبت‌های مختلف پیش رو عملکرد شورای شهر ساری را از آغاز تا به امروز رو به کمال و پیشرفت دانست و گفت: البته باید یادآور شوم که زحمات شورا به شکلی جدی مورد توجه قرار نگرفته است و اگر کار مثبتی در شهر صورت گیرد شهردار مورد تشویق قرار می‌گیرد، اما اگر نقصی پیدا شود شهروندان شورا را شماتت می‌کنن و این نگاه کار ما را دشوار‌تر می‌کند.

وی در ادامه ساماندهی نام کوچه‌ها و معابر را خواستار شد و تاکید کرد: بسیاری از نام‌ها عوض شده‌اند که این پیدا کردن آدرس را برای شهروندان دشوار کرده است.

فرح آبادی افزود: چالش بین دستگاه‌های حفار و شهرداری مشکلی است که اگر زود پیگیر شود قابل حل است اما اگر به این موضوع کم توجهی شود اثر مخرب آن بر شهر دیده خواهد شد.

در ادامه این جلسه با رای مثبت اعضا، دو نامه با سه فوریت مطرح شد که پیگیری و رسیدگی به آن‌ها به کمسیون‌های مربوطه سپرده شد.

طرح‌های شهرداری در ساحل فرح آباد تا پایان تابستان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید

مهدی عبوری، شهردار ساری به عنوان آخرین سخنران جلسه با تبریک مناسبت‌های پیش رو با اشاره به طرح‌های شهرداری در ساحل فرح آباد گفت: طرح‌های شهرداری در ساحل فرح آباد تا پایان تابستان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج سازندگی کشور به عنوان پایلوت، پروژه‌ای را در ساحل فرح‌آباد ساری، اجرایی می‌کند که چند میلیارد تومان هزینه دارد و در آن دو استخر بین المللی برای خواهران و برادران وجود دارد که توسط پمپاژ آب دریای خزر کار می‌کند. اما زمینی به آن‌ها واگذار نمی‌کنیم.

عبوری گفت: ۱۰ سرویس بهداشتی، ۲ نمازخانه۱۵۰متری برای خواهران و برادران، حضور پلیس و اورژانس و برپایی ۱۰۰ آلاچیق در این پروژه دیده شده است و محوطه سازی، پارکینگ و فضای سبز ۳هزار متر مربعی به همراه سنگ فرشی به وسعت ۵۰۰م‌تر مربع از دیگر طرح‌های ساحلی شهرداری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز