خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در روستای بازسازی شده در هریس:

روش بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان بهترین الگو برای ساختن كشور است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۴

بسیاری تصور نمی‌كردند كه این منطقه با همت مردم و پشتیبانی دولت دوباره آباد شود، اما خدا را شكر كه با همت مردان و زنان مومن و پرتلاش این مناطق و كمك و یاری كامل دولت، امروز خانه های مردم بازسازی شده است.

ایلنا: رییس جمهور الگوی بازسازی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را الگوی ساختن و راهی برای رسیدن به پیشرفت در برابر ملت ایران دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آذربایجان شرقی، محمود احمدی نژاد بعد از ظهر روز  دیروز -یكشنبه- در ادامه برنامه‌های چهارمین سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی، در جمع مردم روستای شهرك پایین بخش خواجه شهرستان هریس از مناطق زلزله‌زده سال گذشته این استان اظهار داشت: اگر روحیه همدلی و كار و تلاشی كه در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به صحنه آمد در همه كشور جاری شود، می توانیم به سرعت كشور را ساخته و آباد كنیم.

وی با بیان اینكه خدا را شاكرم كه در مدتی كوتاه، كاری بزرگ در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی انجام شد، گفت: سال گذشته كه زلزله منطقه وسیعی را در آذربایجان شرقی تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به تخریب كامل 10 هزار خانه و آسیب به 20 هزار خانه شد، بسیاری تصور نمی كردند كه این منطقه با همت مردم و پشتیبانی دولت دوباره آباد شود، اما خدا را شكر كه با همت مردان و زنان مومن و پرتلاش این مناطق و كمك و یاری كامل دولت امروز خانه های مردم بازسازی شده است.

رییس جمهور تصریح كرد: همه مسئولان در دولت و دست اندركاران در بازسازی مناطق زلزله زده در خدمت مردم این مناطق هستند و در وهله بعد باید در جهت سر و سامان دادن به خیابان‌ها، كوچه‌ها، ایجاد فضای سبز و سالن‌های ورزشی در این مناطق كار انجام شود.

احمدی نژاد همچنین خاطرنشان كرد: طبق توافقی كه انجام شده، قرار است در روستاها و مناطق زلزله زده به هر زوجی كه در سال 92 اقدام به تشكیل خانواده می كنند نیز وام برای ساخت مسكن اعطا شود.

رییس جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌ها و كمك‌های مردم این منطقه در جهت بازسازی مناطق زلزله زده اظهار داشت: مردم آذربایجان مردمانی مومن و انقلابی هستند كه پای عزت و استقلال ایران ایستاده‌اند. در حادثه زلزله هم همه این مردم پرشور به صحنه آمده و با كار و تلاش خود مناطق زلزله زده این استان را بهتر از قبل بازسازی كرده و جواب بدخواهان ملت را دادند.
احمدی نژاد خاطرنشان كرد: اگر روحیه همدلی و كار و تلاشی كه در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به صحنه آمد در همه كشور جاری شود، می توانیم به سرعت كشور را ساخته و آباد كنیم.

رییس جمهور با تقدیر از بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و تلاش‌های این بنیاد در جهت بازسازی سریع مناطق زلزله زده اضافه كرد: در روند بازسازی مناطق زلزله زده در استان آذربایجان شرقی یك ركورد بین المللی در این زمینه به ثبت رسید.

احمدی نژاد همچنین با تقدیر از مسئولان استانی نیروهای هلال احمر، وزارت بهداشت، اورژانس و نیروهای وزارت نیرو و نفت در جهت كمك به حادثه دیدگان و بازسازی مناطق زلزله زده گفت: همه نیروها دلسوزانه در صحنه حاضر شده و انقلابی، سریع و مردمی تلاش كردند.

رییس جمهور با اشاره به اینكه الگوی بازسازی در مناطق زلزله زده در حقیقت الگوی ساختن ایران است، ادامه داد: اگر در تولید، عمران و آبادانی به گونه‌ای كه در این مناطق كار و تلاش صورت گرفت، فعالیت شود و همه دست به دست هم بدهند، هیچ مشكلی در كشور روی زمین نخواهد ماند.

احمدی نژاد تصریح كرد: حادثه زلزله در آذربایجان شرقی در كنار خسارت و تلفات جانی ناراحت كننده، در واقع عنایتی از سوی خدای متعال برای سرفرازی دولت و ملت ایران و ارائه راهی برای رسیدن به پیشرفت در برابر این ملت بود.

رییس جمهور با بیان اینكه امروز شیاطین و دشمنان نمی‌خواهند اجازه دهند كه ملت ایران پیشرفت كند، تصریح كرد: دولت با افتخار در خدمت مردم است و همواره خواستار رسیدن ملت ایران به پیشرفت بوده، اما دشمنان در داخل و خارج از كشور با یكدیگر هماهنگ بوده و قصد دارند تا در برابر پیشرفت ملت ایستادگی كنند؛ به آن‌ها پیشنهاد می‌كنیم، اكنون كه نتوانستید با اقدامات خود علیه ملت ایران كاری انجام دهید بیایید و در كنار ملت باشید.

احمدی نژاد تاكید كرد: مطمئنا ملت ایران راه انقلاب را تا آخر خواهند رفت و دشمنان خود را از هر اقدامی علیه پیشرفت خود مایوس می كنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز