خبرگزاری کار ایران

شاخص وارد كانال ۴۳ هزار واحد شد؛

ثبت ركورد حیرت انگیزی دیگر برای بورس

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۲

شاخص كل بورس اوراق بهادار در حالی وارد كانال 43 هزار واحدی می شود كه شاخص ها طی یك ماه گذشته روند آرامی را سپری كرده بودند.

امروز دوشنبه 9 اردیبهشت 92 شاخص كل بورس تهران وارد كانال 43 هزار واحدی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شاخص كل بورس اوراق بهادار در حالی وارد كانال 43 هزار واحدی می شود كه شاخص ها طی یك ماه گذشته روند آرامی را سپری كرده بودند.

براساس این گزارش،امروز در تالار شیشه ای بورس اوراق بهادار ناگهان شاخص کل به عدد 43 هزار و 143 واحدی رسید و شاخص صنعت نیز با رشد 618 واحدی به رقم 37 هزار و 630 واحد ارتقا یافت.

بنا بر این گزارش تا این لحظه بیشترین تاثیر را در رشد شاخص سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با 80.94 واحد داشته است.

براساس این گزارش،این ركورد در غیاب شرکت های مطرح پالایشی و پتروشیمی به ثبت رسیده است و با ثبت این ركورد بازدهی بورس اوراق بهادار از ابتدای سال تاکنون به بیش از 11 درصد رسید.

شاخص بورس که امسال را با عدد 38 هزار و 40 واحد آغاز کرده بود امروز بر قله 43 هزار واحدی برافراشته شد تا عدد جدیدی را در پرونده بورس اوراق بهادار کشور ثبت کند.

بیشترین معاملات را امروز شرکت های سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، گسترش نفت و گاز پارسیان، مخابرات ایران، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس و مدیریت پروژه های نیروگاهی به ثبت رساندند.

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه در این رابطه گزارش داد؛شاخص کل در دومین روز کاری سال 92 از مرز 39 هزار واحد عبور کرد و در 14 فرورودین ماه، رکوردی دیگر را به ثبت رساند و از 40 هزار واحد گذشت. این متغیر در 18 فروردین ماه دوباره وارد 39 هزار واحد شد، اما روند نزولی آن ادامه دار نشد و روز 19 فروردین به کانال 40 هزار واحد برگشت و روند صعودی را طی کرد.

این نمایشگر وضعیت بازار، روز دوم اردیبهشت با تاثیر هلدینگ خلیج فارس، بزرگ ترین شرکت اصل چهل و چهاری و همچنین نمادهای فولادی، وارد کانال 41 هزار واحد شد.

روند صعودی در کمتر از دو روز کاری در 4 اردیبهشت با تأثیر از شرکت های پالایشی و فولادی وارد کانال 42 هزار واحد شد و امروز بعد از گذشت سه روز کاری از مرز 43 هزار واحد عبور کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز