خبرگزاری کار ایران

نه خاتمی نه احمدی‌نژاد؛ در استیفای حقوق اهل موسیقی تلاش نكردند

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۹۴

چند سال بکوبیم و گوش نکنند بنویسیم و نخوانند؟ واقعا صبر هنرمندان چقدر است؟ به کجا بنویسم که بخوانند و پاسخ مثبت دهند؟ انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی قربانی بی‌توجهی مسولین هنری هستند.

ایلنا: همایون سلیمی(دبیرکل و رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان) گفت: نه در دولت خاتمی و نه در دولت فعلی توجهی به انجمن‌های صنفی هنرمندان موسیقی که در اجرای ماده ۱۳۱قانون کار توسط وزارت کار به منظور حمایت از اهالی موسیقی تاسیس شده، نشده و متاسفانه هنرمندان عضو انجمن‌های صنفی هنرمندان موسیقی کشور از هیچ حمایتی مادی ومعنوی دولت فعلی ودولت قبلی بهرمند نشده‌اند و هیچ خواستهٔ قانونی که برای بهبود اوضاع صنفی آنان در مسیر حمایت از حقوق قانونی اهالی موسیقی بوده، به نتیجه نرسیده و عملا هنرمندانی که طی ۱۵سال گذشته به منظور استیفای حقوق مشروع خود به عضویت این سندیکا‌ها در آمده‌اند امید خود را برای ادامه عضویت در این انجمن‌های قانونی و دریافت خدمات مالی وحمایتی از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی اضافه كرد: تلاش‌های فراوان روسای این انجمن‌ها در سراسر کشور برای جلب حمایت بخش دولتی بی‌نتیجه مانده و در آینده هم مشخص نیست سرنوشت این سندیکا‌ها که در راستای حمایت از جامعه موسیقی تشکیل شده، به کجا خواهد انجامید.

 سلیمی در ادامه تصریح كرد: از بدو تاسیس این انجمن‌ها حتی یک ریال از سوی متوالیان بخش موسیقی به این سندیکا‌ها اختصاص نیافته. از بودجه موسیقی کشور طی ۱۲سال گذشته دیناری به انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی که در استانهای مختلف تاسیس شده‌اند؛ نرسیده و این درحالی است که هنرمندان عضو این سندیکا‌ها برای انجام هر نوع فعالیت در حوزه پرهزینه موسیقی نیاز به تامین اعتبار دارند ولی نه وزارت ارشاد و نه هیچ سازمان رسمی که در امر هنر مسولیت دارد، زیر بار همکاری مالی و تامین اعتبار برای این سندیکا نمی‌رود.

به گفته او، درحالیکه در طول سال برای موسیقی و فعالیت اهالی موسیقی بودجه رسمی تعیین می‌شود اما هیچ سهمی به این انجمن‌ها که تنها مرجع رسمی و قانونی اهالی هنر در حوزه مسایل صنفی است، نمی‌رسد.

وی در ادامه متذکر شد: حتی نمایندگان مجلس هم علی رغم تمام پیگیرهای اعضای هیات مدیره انجمن صنفی موسیقی ایران در تهران و استان گیلان؛ بصورت مکتوب هیچ توجهی به خواسته‌های این تشکل‌ها برای تصویب قوانین حمایتی نمی‌کنند و مدام وعده سر خرمن با ما می‌دهند متاسفانه این قبیل بی‌توجهی‌ها نسبت به انجمن‌های صنفی هنرمندان موسیقی از یک طرف و از طرف دیگر متوالیان هنر كه شعار حمایت از تشکلهای قانونی و فعالیتهای مجاز هنرمندان را سر می‌دهند؛ اما در عمل باید از این مدیران محترم سوال نمود که طی ۱۵سال گذشته کدام اقدام حمایتی را از انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی که تنها نهاد صنفی و قانونی اهالی موسیقی کشور هستند، به انجام رسانده‌اید؟ تا کی این سندیکا‌ها باید چشم انتظار حمایت رسمی از سوی متوالیان هنر در کشور باشند؟ چند سال دیگر مدیران هنری پی به ماهیت قانونی انجمن‌های صنفی اهالی هنر منجلمه موسیقی خواهند برد؟ مگر عمر هنرمندان چقدر است که یک دهه و اندی باید یک اقدام قانونی را مثل تاسیس انجمن‌های صنفی هنرمندان در پناه قانون کار برای متوالیان هنر اثبات کنند؟

وی اضافه كرد: در سال گذشته تعداد فراوانی از هنرمندان موسیقی که جزو بهترین اساتید ماندگار حوزه موسیقی بودند؛ دارفانی را وداع گفتند. آیا این زنگ خطری برای موسیقی کشور نیست؟ تا کی باید هنرمندان عضو انجمن‌های صنفی موسیقی شاهد بی‌توجهی متوالیان هنر نسبت به این تشکلهای قانونی باشند؟

همایون سلیمی در پایان متذکر شد: واقعا از این اقدامات خسته شده‌ایم چند سال بکوبیم و گوش نکنند بنویسیم و نخوانند؟ واقعا صبر هنرمندان چقدر است؟ به کجا بنویسم که بخوانند و پاسخ مثبت دهند؟ انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی قربانی بی‌توجهی مسولین هنری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز