خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

به كارگیری فن آوری نوین در اكتشاف معادن

کد خبر : ۶۷۰۷۱

در قانون جدید با توجه به اصلاحات صورت گرفته این مساله حل شده و ورود به كار معدن را برای افراد دارای صلاحیت تعریف می كنیم.

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تاكید بر لزوم تمركز بخش معدن به فرآوری محصولات معدنی، گفت: استحصال مواد معدنی با بكارگیری فناوری‌های جدید در سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
 به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، وجیه الله جعفری تاكید كرد: برای واحدهایی كه در زمینه فرآوری مواد معدنی و صادرات فعالیت می كنند، سیاستهای حمایتی و تشویقی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع تحریم در سال های اخیر نیز اشاره كرد و گفت: بخش معدن می تواند به گونه ای تاثیرگذار باشد كه كشور را از تحریم عبور دهد؛‌ چراكه در سال گذشته به جز دو مورد تولید تمام محصولات معدنی با افزایش روبه‌رو بوده است.
وی همچنین با اشاره به اینكه قوانین اكتشاف، بهره برداری و فرآوری معدن مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته است، تصریح كرد: با اصلاحات صورت گرفته در قوانین، از این پس افراد دارای صلاحیت و توانایی می توانند وارد كار معدن شوند.
وی ادامه داد: سعی داریم افرادی را در بحث معدن و فعالیت های مربوط به آن ورود دهیم كه صلاحیت و توانایی انجام كارهای معدنی را داشته باشند.
به گفته این مقام مسئول، نوسازی و بازسازی واحدهای فعال در بخش معدن و صنایع معدنی و استفاده از فن آوری های نو به منظور افزایش ارزش افزوده این بخش از سیاستهایی است كه وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می كند.
جعفری در بخش دیگری از سخنانش به حمایت جدی از بخش اكتشاف در معادن اشاره كرد و گفت: در حال چند مرحله ای كردن مراحل اكتشاف هستیم و این در حالی است كه علم و تكنولوژی نوین به ما اجازه می دهد به راحتی اكتشاف ها را انجام دهیم.
وی با بیان اینكه تا چندی پیش اكتشافات به صورت سنتی صورت می گرفت و قوانین موجود نیز بر همین منوال بود افزود: در قانون جدید با توجه به اصلاحات صورت گرفته این مساله حل شده و ورود به كار معدن را برای افراد دارای صلاحیت تعریف می كنیم.
جعفری در پایان با بیان اینكه، ارتقاء سطح كمی و كیفی اكتشاف از ضروریات بخش معدن است، گفت: باید بستر مناسب برای ورود ماشین آلات نوین اكتشافی به این بخش فراهم شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز