خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان راور:

حفظ حقوق بیت‌المال اصل مهم و رعایت حقوق افراد جامعه ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۳

باید مسئولین و متولیان امر در خصوص حقوق بیت‌المال حساسیت خاص داشته و با اشراف کامل به قوانین موجود و آشنایی با وظایف خود اجازه ندهند تا افراد سود جو به اموال بیت‌المال تعرض نمایند.

ایلنا: رئیس دادگستری راور گفت: تسامح در اجرای قانون و عدم نظارت بر حفظ حقوق بیت المال، دستگاه قضا را در مواجهه با برخی پرونده‌ها دچار مشکل می‌سازد.

به گزارش ایلنا از کرمان، وی صیانت از اموال و حقوق بیت المال را ازجمله وظایف اساسی مسئولین دانست و تاکید کرد: روسای ادارات بر مسئله مهم حفظ حقوق بیت المال اهتمام ورزیده و مانع اتلاف و تضییع آن شوند.

رئیس دادگستری شهرستان راور در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: هرچند مبارزه با پدیده زمین خواری و اعاده حقوق به بیت المال بسیار مهم جلوه می‌کند لکن این اقدام نسبت به افرادی که بدون سوء نیت و به قصد ابادانی و رواج کشاورزی اقدام به تصرف اراضی دولتی نموده‌اند، از حساسیت زیادی برخوردار بوده و انعطاف بیشتری می‌طلبد.

محمدی تصریح کرد: اقدام دستگاه قضایی در مقابله با این معضلات که بعضا «ناشی از قصور و سهل انگاری مسئولین و متولیان امر می‌باشد، سو، ظن و تحمیل هزینه‌های هنگفت را در برخواهد داشت.

وی یادآورشد: باید مسئولین و متولیان امر در خصوص حقوق بیت المال حساسیت خاص داشته و با اشراف کامل به قوانین موجود و آشنایی با وظایف خود اجازه ندهند تا افراد سود جو به اموال بیت المال تعرض نمایند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال راور، ایجاد بانک اطلاعاتی از کلیه اموال تحت اختیار را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید لیست کامل اموال و اختیارات هر دستگاه تهیه و جهت دسترسی به فرمانداری و شورای حفظ حقوق بیت المال ارائه گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز