خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس مجلس:

راهی جز افزایش اقتدار کشور نداریم

کد خبر : ۶۷۰۳۹

ایفای نقش مردم موجب افزایش سطح محبوبیت مردمی و در نتیجه اقتدار نظام شده است.

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا، تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: دانشگاه‌ها می‌توانستند در این عرصه ایفای نقش کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی ستاد انتخاباتی ابوترابی، وی یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه امام رضا(علیه‌اسلام) مشهد حاضر شد و به سوالات دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.

وی در مورد بحث سیاست خارجی و رابطه‌ با آمریکا با اشاره به اینکه راهی جز افزایش اقتدار کشور نداریم اظهار داشت: امروز دشمنان جسارت تعرض به کشورمان را ندارند، چرا که در موضع اقتدار هستیم.

باید با اقتدار مبتنی بر علم و دانش و مدیریت دانش‌بنیان با دنیا سخن بگوییم، ابوترابی مهمترین مؤلفه‌ی اقتدار کشور را ارتقاء سطح وحدت ملی و انسجام اسلامی توصیف کرد و افزود: باید با گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق و خرد جمعی بالاترین اجماع را خلق و وحدت ملی را ارتقاء بخشید؛ با تحکیم انسجام اسلامی می‌توان از منافع جهان اسلام حراست کرد، که این کار با اقتدار دستگاه سیاست خارجی امکان پذیر است.

نائب رئیس مجلس با یادآوری این نکته که باید در برابر هر اجماعی علیه ایران با حرکت مبتنی بر علم و اخلاق ایستادگی کنیم، اظهار داشت می‌ توان نظام سلطه را با چالش مواجه کرد و در شرایطی که دنیا یک جانبه گرایی را بر نمی‌تابد، می‌توان از این نقطه آمریکا را مورد تهاجم قرار داد.

به گفته‌ این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با رعایت خطوط قرمز و افزایش اقتدار ملی می‌توان با آمریکا هم وارد مذاکره شد و با حرکت مبتنی بر حکمت و مصلحت از منافع ملی صیانت کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتخابات گذشته و کمیته‌ای که با حضور وی برای بررسی موضوع شکل گرفته بود گفت: در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شد و بنده و کسانی که نقدی نسبت به انتخابات داشتند، جلسه‌ای را برگزار کردم و با اعلام آمادگی شورای نگهبان از آنها خواستم که با حضور نمایندگانشان مدلی را با توافق آنان برای رسیدگی به دغدغه هایشان طراحی کنیم.

وی افزود: کسانی که مورد اعتماد آنها بودند از مدل استقبال کردند، اما در نهایت مورد قبول آنان واقع نشد.

نائب رئیس مجلس در ادامه مهمترین مسئله‌ نسل جوان و کشور را تولید و اشتغال عنوان کرد و با تأکید بر اینکه کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال است افزود: امیدوارم با شعار پاک باش و خدمتگزار، دولت در دست‌یابی به طهارت رفتار به این دو مقوله نائل شود.

ابوترابی در مورد بحث تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه دو هدف کلیدی رشد علمی و اخلاقی و دینی را مد نظر دارد افزود: اگر با این نگاه به تفکیک جنسیتی بنگریم، می‌توان در این زمینه گام برداشت، اما به طور کامل نمی‌توان سیاه و سفید نظر داد. در این زمینه باید رشته‌ها و سطوح تحصیلی با نگاه به اخلاق و دین باوری مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا، تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: دانشگاه‌ها می‌توانستند در این عرصه ایفای نقش کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از این جلسه طرح شعارهای انقلاب، ارتباط نزدیک با توده‌های مردم، ساده‌زیستی و کاهش هزینه‌ها را از نقاط مثبت دولت‌های نهم و دهم بر شمرد و در عین حال گفت: باید نگاه بلند مدت بر مسائل کشور، مدیریت مبتنی بر اسناد بالادستی نظام در کنار توجه به معیشت مردم، مد نظر قرار گیرد، ضمن این که دولت یازدهم نیازمند احترام به علم و حرکت در چهارچوب اخلاق و نیز نگاه به نخبگان، شایسته‌ سالاری و یکسان بودن گفتمان دولت با گفتمان نظام را مد نظر قرار دهد.

ابوترابی همچنین، سوابق مدیریتی و اجرایی خود را در سطوح مختلف مورد بحث قرارداد و گفت: سکان دار دستگاه اجرایی کشور باید نگاه راهبردی داشته باشد، چرا که نگاه بخشی و پروژه‌ای یکی از کلیدی‌ترین دلایل اصلی چالش در کشور است.

یکی از دانشجویان در مورد بحث نقش دولت و مجلس در تحقق شعارهای سال پرسید که وی در پاسخ گفت: نقش دولت در پیشرفت و توسعه‌ کشور بی‌بدیل است چرا که لایحه‌های بودجه‌ سالیانه و برنامه توسعه، توسط دولت ارائه می‌شود و در مجلس تنها چند درصد جابجایی در منابع رخ می‌دهد؛ از این رو نقشه‌ی راه بلندمدت و کوتاه مدت کشور را دستگاه اجرایی تعیین می‌کند.

نائب رئیس مجلس در عین حال قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون هدفمندی و اصل ۴۴ را از تصمیمات تعیین کننده‌ی مجلس در کشور عنوان کرد.

نماینده‌ تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به اینکه این ائتلاف برای رسیدن به وفاق در جریان اصول‌گرا ایجاد شده است، در خصوص نحوه‌ معرفی نامزد نهایی گفت: دوستان با ارزیابی شرائط و با نگاه به نظرسنجی‌ها نامزد نهایی را بر می‌ گزینند.

ابوترابی در مورد اصول گفتمان اصول‌گرایی نیز اظهار داشت: اصول این گفتمان شامل اسلام، قانون اساسی، امام و رهبری نظام است و اگر انسان و جریانی بر این اصول پای فشارد او را نماد اصول‌گرایی می‌دانیم. اگر در مقام اعتقاد باشیم و در حرکت در این مسیر اصرار کنیم به قله‌ها نزدیک می‌شویم و باید دولت یازدهم نیز به معنای واقعی کلمه به این اصول اعتقاد داشته باشد.

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا پیش از پاسخگویی به سؤالات دانشجویان، جمهوری اسلامی را به عنوان پدیده‌ای استثنایی در چند قرن اخیر منشاء تحولات و رویدادهای بی‌بدیلی در صحنه های مختلف شده‌است ارزیابی کرد و افزود: دستاوردهای نظام ناشی از جمهوریت و اسلامیت آن است و ایفای نقش مردم موجب افزایش سطح محبوبیت مردمی است و در نتیجه اقتدار نظام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز