خبرگزاری کار ایران

نماینده سوریه در سازمان ملل:

ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه غیرممكن است

کد خبر : ۶۶۹۹۶

جنجال راه انداختن در مورد پرونده استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه یکی از فشارهایی است كه علیه دولت و ملت سوریه وارد می‌شود تا امتیازهای سیاسی بدهند.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل گفت که اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه فقط با قطعنامه شورای امنیت صورت می‌گیرد و چنین اقدامی غیرممكن است.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، الجعفری گفت که جنجال راه انداختن در مورد پرونده استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه یکی از فشارهایی است كه علیه دولت و ملت سوریه وارد می‌شود تا امتیازهای سیاسی بدهند.
وی افزود که غرب می‌تواند بدون تایید شورای امنیت دست به توطئه بزند همانند آنچه در یوگسلاوی، لیبی و عراق رخ داد ولی نمی‌تواند از در مشروعیت بین‌المللی و قوانین بین‌المللی وارد شود تا بتواند قطعنامه‌ای را در شورای امنیت صادر کند که بتواند از طریق آن بر فراز همه خاک سوریه یا بخشی از خاک این کشور منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.
وی که در پاسخ به سخنان «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این‌كه در صورتی که ثابت شود سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه ایجاد می‌شود، سخن می‌گفت تاکید کرد که اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه فقط با قطعنامه شورای امنیت صورت می‌گیرد و چنین امری نیز غیرممكن است.
الجعفری در مورد تسلیح مخالفان و گروه‌های مخالف دولت نیز تاكید کرد که سخنان مسئولان آمریکایی در مورد تسلیح مخالفان خاکستر پاشیدن در چشم‌ها است زیرا تسلیح گروه‌های تروریستی و نیز حمایت مالی و سیاسی از آن‌ها برقرار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز