خبرگزاری کار ایران

۱۱ کیلومتر مسیر دوچرخه به منطقه ۱۰ اضافه می‌شود

کد خبر : ۶۶۹۸۲

مطالعات ایجاد مسیر‌های دوچرخه سواری در خیابان شهید عرب، رودکی و دیگر معابر منطقه در حال اجراست و قرار است با فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز چندین مسیر دوچرخه در منطقه ایجاد کنیم.

ایلنا: شهردار منطقه ۱۰ از اجرای ۱۱ کیلومتر مسیر دوچرخه، همزمان با اجرای طرح جامع شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی محلی خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست‎های مدیریت کلانشهر تهران در بحث اجرای طرح جامع شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی و همچنین طراحی سرویس‌های محلی – منطقه‌ای، ایجاد مسیرهای دوچرخه، تاکسی و می‌دل باس به فاصله ۳۰۰ متر از خطوط اصلی شبکه حمل و نقل عمومی در دستور کار منطقه قرار گرفته و در دست اجراست.

وی هدف ازاجرای این طرح را ارتقای کیفیت خدمت رسانی شبکه حمل و نقل عمومی و ایجاد زمینه مناسب برای بهره برداری بهینه شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس طرح جامع حمل و نقل عمومی و با توجه به مشکل تراکم جمعیت، عرض کم معابر، وجود تقاطع‌های زیاد و همچنین ضرورت سرویس دهی مطلوب به شهروندان قرار است مسیرهای دوچرخه در معابر منطقه دایر شود.

شهردار منطقه تصریح کرد: در فاز اول، مسیر دوچرخه به طول ۱۱ کیلومتر در محدوده اتوبوس‌های تندروی خیابان قزوین و ایستگاه خط ۷ متروی نواب در حال اجراست که با ایجاد خانه‌های دوچرخه دسترسی به این خطوط را تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد: مطالعات ایجاد مسیر‌های دوچرخه سواری در خیابان شهید عرب، رودکی و دیگر معابر منطقه در حال اجراست و قرار است با فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز چندین مسیر دوچرخه در منطقه ایجاد کنیم.

به گفته شهردار منطقه عملیات جانمایی به منظور احداث ایستگاه و ایجاد شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی و طراحی سرویس‌های محلی در سطح محلات برای انتقال مسافران به خطوط اصلی شامل «مترو، خطوط اتوبوس‌های تندرو و … از طریق تاکسی، می‌دل باس و دوچرخه در حال اجراست.

عظیمی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف کاهش ترافیک، ‌کاهش مشکلات مربوط به جای پارک و پارکینگ، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، ‌ صرف جویی اقتصادی، کاهش خطرات احتمالی تصادفات رانندگی، افزایش سلامت مسافران و کمک به شبکه حمل ونقل عمومی اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز