خبرگزاری کار ایران

وزیر کشاورزی خبر داد؛

تخصیص اعتبار 150 هزارمیلیارد ریالی به بخش کشاورزی در سال جاری

کد خبر : ۶۶۹۷۷

بخش عمده نیاز غذایی كشور در سال 91 از تولید داخل تامین و صادرات محصولات كشاورزی 25 درصد افزایش یافت.

ایلنا- خدافرین: اسناد اراضی پایاب سدخدافرین توسط وزیر جهادکشاورزی به صورت نمادین به بهره برداران عشایر قالوجه واگذارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، وزیر جهاد كشاورزی و فرستاده ویژه رئیس جمهور به شهرستان خدافرین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه های حضور خود در شهرستان خدافرین اظهار داشت: در شهرستان خدافرین تلاش می کنیم تا ضمن در جریان قرارگرفتن مسائل و مشكلات این شهرستان‌ و افتتاح چند طرح کشاورزی و عمرانی، به نمایندگی از طرف رئیس جمهور از نزدیک با مردم این منطقه دیدار نماییم.

صادق خلیلیان با اشاره به اینكه بخش كشاورزی در سال گذشته به معنای واقعی توانست شعار حمایت از تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی را محقق سازد افزود: افزایش تولید و صادرات محصولات كشاورزی در سال گذشته، تائید كننده این ادعا است.

وی با بیان اینکه بخش عمده نیاز غذایی كشور در سال 91 از تولید داخل تامین و صادرات محصولات كشاورزی 25 درصد افزایش یافت ادامه داد: صادرات 22 هزار تن گوشت مرغ، 40 هزار تن تخم مرغ، افزایش 100 درصدی تولید سیب زمینی، 88 درصدی پرتقال و 80 درصدی سیب مؤید آن است.

خلیلیان از تأمین امنیت غذایی 76 میلیون نفر در سال 91 خبر داد و گفت: در زمینه توسعه کشاورزی هم 60 هزارمیلیارد ریال با نرخ 7 درصد و 30 هزار میلیارد ریال با نرخ 13 درصد از طریق صندوق توسعه ملی برای 6800 طرح با اشتغال 6 هزار نفر در زمینه کشاورزی و صنایع جانبی پرداخت کردیم.

وزیر جهادکشاورزی سهم آذربایجان شرقی را از این تسهیلات 277 میلیاردتومان عنوان نموده و افزود: اعتبار بخش کشاورزی کشور امسال هم به 150 هزارمیلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در سال جاری 5 هزار و 100 هکتار اراضی به صورت آبیاری تحت فشار در پایاب سدها به بهره برداران واگذارخواهد شد.

شایان ذکر است شركت در شورای اداری، افتتاح چند طرح عمرانی در بخش کشاورزی، خدماتی و رفاهی و دیدار با مردم شهرستان خدافرین از برنامه های فرستاده ویژه رییس جمهوری در سفر به این شهرستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز