خبرگزاری کار ایران

جلیلیان به ایلنا خبر داد:

قانون مجازات اسلامی از اوایل خرداد اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۷۰

لایحه قانون مجازات اسلامی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته شورای نگهبان تصویب و اجرایی شدن آن از اوایل خرداد ماه سال جاری خواهد بود.

ایلنا: عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی از تایید لایحه قانون مجازات اسلامی توسط شورای نگهبان در جلسه چهارشنبه هفته گذشته شورای نگهبان و اجرایی شدن آن از اوایل خرداد ماه سال جاری خبر داد.

علی جلیلیان نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تایید لایحه قانون مجازات اسلامی توسط شورای نگهبان اظهار داشت: زمان آزمایشی اجرا شدن قانون مجازات اسلامی مدت‌ها پیش تمام و در واقع با تجویز حکم حکومتی به آن استناد می‌شد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به ابلاغ لایحه قانون یاد شده ازسوی رییس مجلس به رییس جمهور اشاره کرد و گفت: لایحه مجازات اسلامی در زمان آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس قوه قضاییه تهیه و به دولت ارسال شد.

وی با بیان اینکه در این راستا تدوین قانون دایمی مجازات اسلامی طبق بند دو اصل ۱۵۸ قانون اساسی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت تصریح کرد: آسیب‌شناسی قوانین موجود در انطباق با مبانی فقهی با توجه به مباحث نظری و رویکرد اجرایی، به منظور شناخت ابهام‌ها، خلأ‌ها و نقایص قوانین صورت پذیرفت.

جلیلیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این قانون اوایل خرداد ماه امسال اجرایی شود خاطرنشان کرد: لایحه این قانون پس از ارسال به مجلس در کمیسیون قضایی مورد بحث و بررسی‌های مفصل قرار گرفت و پس از ایرادهای مختلف شورای نگهبان به برخی مواد آن، در ‌‌نهایت نظرات شورای نگهبان کاملا تامین شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز