خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفار مازندران:

تکمیل پروژه های نیمه کاره آبرسانی روستایی 152 میلیارد تومان اعتبار می طلبد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۵۱

سال 90-89 اعتبارات خوبی در بخش آب روستایی به ویژه در مازندران اختصاص یافت که توانستیم پروژه های خوبی را به ثمر برسانیم اما متاسفانه این اعتبارات در سال 91 کاهش چشمگیری یافت.

بیش از 207 پروژه مجتمعی و تک روستایی نیمه کاره آبرسانی روستایی در سراسر استان مازندران وجود دارد که برای تکمیل و اتمام این پروژه ها به بیش از 152لیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
به گزارش ایلنا از ساری؛ مدیر عامل آبفار استان درگفتگویی با اعلام این خبر اظهار داشت: سال 90-89 اعتبارات خوبی در بخش آب روستایی به ویژه در مازندران اختصاص یافت که توانستیم پروژه های خوبی را به ثمر برسانیم اما متاسفانه این اعتبارات در سال 91 کاهش چشمگیری یافت.
 محمد حسین برزگر با اشاره به زمانبندی اجرای پروژه های آبرسانی روستایی در برنامه 5 ساله پنجم خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که با تخصیص به موقع و خوب بخشی از اعتبارات در سال 90-89 توانستیم بر اساس برنامه پیش برویم اما با کاهش اعتبارات در سال گذشته بسیاری از پروژه ها نیمه تمام ماند.
وی افزود:در حال حاضر برای تکمیل 207 پروژه نیمه کاره 152 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر تخصیص یابد اتمام این پروژه ها طی یک سال مقدور نخواهد بود و زمان بیشتری می طلبد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص آبرسانی به روستای سبزی باغ شهرستان تازه تاسیس سیمرغ اظهار داشت: تا کنون برای آبرسانی به این روستای 98 خانواری بیش از 8 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و یک باب مخزن 100 متر مکعبی با40میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.
برزگر افزود: این پروژه قرار بود در سال گذشته به اتمام برسد اما با توجه به عدم تخصیص اعتبار محقق نشد، لیکن امیدواریم از محل اعتبارات تملک دارایی و... بتوانیم عملیات آبرسانی به این روستا را در سالجاری تکمیل کنیم.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران در خصوص مشکلات آب روستاهای کیاکلا و جویبار نیز گفت: منابع آبی موجود این دو شهرستان پاسخگوی نیاز مردم نیست لذا از خط انتقال آب قائمشهر برای رفع مشکلات آبرسانی به روستاهای این دو شهرستان استفاده کردیم.
وی در پایان با اشاره به دغدغه مسوولان و پرسنل آب و فاضلاب روستایی مازندران در راستای رفع مشکلات آبرسانی در روستاهای استان گفت: تا کنون با اعتبارات خوبی که تخصیص یافت کارهای زیادی انجام شده اما با توجه به تعدد پروژه ها اعتبارات کفایت نمی کند لذا امیدواریم در سالجاری اعتبارات خوبی تخصیص یابد تا برنامه ها بر اساس برنامه 5 ساله پنجم تحقق یابد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز