خبرگزاری کار ایران

شکرستان به شبکه نمایش خانگی آمد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۴۳

مجموعه انیمیشن «شکرستان» از فردا دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

ایلنا: مجموعه انیمیشن «شکرستان» یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی است که برای کودکان ساخته شده است و در میان بزرگتر‌ها نیز طرفداران زیادی دارد. «شکرستان» در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی درخشیده و ۹۵ قسمت آن از شبکه دو سیما روی آنتن رفته است.

به گزارش ایلنا، «شکرستان» از داستانهای کهن ایرانی با مایه طنز بهره می‌برد. شخصیت‌های این انیمیشن که پخش آن از نوروز ۸۸ آغاز شده باتیپ‌های متعددطراحی و برای اولین بار عروسک آن‌ها به بازار عرضه و با استقبال خوبی مواجه شده است.

شاید تلفیق ادبیات کهن و امروزی یکی از دلایل مقبولیت این انیمیشن باشد، از ویژگی‌های این مجموعه انیمیشن، بهره گیری از نمادهای مدرن در فضاهای سنتی است. به طوری که در برخی از سکانس‌های نمایش، شخصیت‌ها با لباس‌های سنتی از استفاده از دستاوردهایی از جمله اینترنت و موبایل سخن می‌گویند. همچنین طراحی خوب شخصیت‌های داستان با لهجه‌های ایرانی و داستان‌پردازی مناسبش از وی‍ژگی‌هایی است که مخاطب خاص این برنامه را تا آخر برنامه مقابل تلویزیون می‌خکوب می‌کند.

تیپ سازی در برنامه‌های تلویزیونی مطابق با فرهنگ و سلیقه ایرانی، ایجاد محبوبیت در آن‌ها و ارائه پیام‌های تربیتی توسط آن‌ها از اهدافی است که از دیربازمورد توجه برنامه‌سازان کودک بوده اما کمتر به نتیجه رسیده است.

تولید عروسک‌های دارا و سارا و عدم حصول نتیجه مطلوب گواه این مدعاست اما آن‌چه از فروش عروسک پیرزن و پسرک «شکرستان برمی‌آید نشان می‌دهد این برنامه راه درستی در پیش گرفته و شخصیت‌های این انیمیشن در میان مردم محبوب شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز