خبرگزاری کار ایران

در پی مرگ ۳۶۲ كارگر:

تظاهرات کارگران نساجی بنگلادش به خشونت كشیده شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۴۰

«هزاران تن از کارگران خشمگین بنگلادشی با حضور در خیابان‌های "داکا" پایتخت این کشور در اعتراض به کشته شدن ۳۶۲ تن از هم‌قطاران خود در ساختمانی در نزدیکی داکا به شدت با پلیس درگیر شدند كه در جریان آن ده‌ها تن زخمی شدند»

هزاران تن از کارگران بخش نساجی بنگلادش با برگزاری تظاهراتی در اعتراض به کشته شدن ۳۶۲ کارگر در حادثه ریزش ساختمان کارخانه به شدت با پلیس درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، هزاران تن از کارگران خشمگین بنگلادشی با حضور در خیابان‌های «داکا» پایتخت این کشور در اعتراض به کشته شدن ۳۶۲ تن از هم‌قطاران خود در ساختمانی در نزدیکی داکا به شدت با پلیس درگیر شدند.
شاهدان عینی گفتند که تظاهرکنندگان در این درگیری اقدام به حمله به چندین خودرو و به آتش کشیدن چندین خودروی دیگر کردند.
این شاهدان افزودند که پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور، خودروهای آب‌پاش و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.
شاهدان عینی تصریح کردند که در درگیری معترضان و نیروهای پلیس ده‌ها تن زخمی شدند.
در همین حال ائتلاف احزاب چپ‌گرا که بخشی از ائتلاف حاکم بر بنگلادش است، تهدید کرد که درصورت دستگیر نکردن همه عاملان فاجعه ریزش ساختمان کارگاه‌های نساجی دعوت به اعتصاب عمومی در تاریخ دوم ماه می‌ می‌کند.
بنا بر این گزارش، چهارشنبه هفته گذشته در اثر فروریختن یک ساختمانی که محل فعالیت کارگاه‌های نساجی بود، ۳۶۲ کارگر جان خود را از دست دادند و صد‌ها تن دیگر نیز هنوز زیر آوار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز