خبرگزاری کار ایران

چهارمین دوره فعالیت فرهنگسرای کتاب آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۷

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز چهارمین دوره فعالیت فرهنگسرای موقت کتاب همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

ایلنا: امیر خوراکیان با بیان اینکه در فرهنگسرای كتاب دستاوردهای مدیریت شهری تهران در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی خواهد شد، گفت: برنامه‌های این فرهنگسرا در قالب بخش‌های نمایشگاهی، نمایش‌های میدانی، کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، مسابقات کتابخوانی و عضویت در کتابخانه‌های سازمان در سطح پایتخت ارائه می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وی به ثبت نام عمومی مخاطبان در کتابخانه‌ها با ۵۰ درصد تخفیف اشاره کرد و گفت: در حاشیه برنامه‌های اصلی این فرهنگسرا گروه‌های هنری ویژه برنامه‌هایی را برای کودکان برگزار خواهند کرد. همچنین برنامه قصه خوانی برای کودکان از سوی مادران برگزیده جشنواره مادران قصه گو اجرا می‌شود.
خوراکیان نمایش‌های خیابانی و شاهنامه خوانی را از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای کتاب برشمرد و گفت: در این فرهنگسرا ضمن دعوت از نویسندگان، شعرا و مسئولان فرهنگی، از تمبر دستاوردهای شهرداری تهران در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی پایتخت رونمایی می‌شود.
وی برگزاری کارگاه‌های تخصصی در زمینه داستان نویسی، قصه‌گویی و شیوه‌های مطالعه را ازجمله برنامه‌های کارگاهی این فرهنگسرا اعلام کرد و افزود: ویژه برنامه «کتابت را قورت بده» برای آموزش مهارت‌های مطالعه در ده دقیقه و مسابقه «یک صوت یک کتاب» در فرهنگسرای کتاب برگزار خواهد شد.
خوراکیان معرفی نرم افزار کتابخانه‌ها، ارسال بلوتوث نقشه کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری سازمان و کلیپ‌های کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات حضوری، پیامکی و اینترنتی کتابخوانی و طراحی و تولید محصولات فرهنگی ویژه را از دیگر برنامه‌های چهارمین فرهنگسرای کتاب عنوان کرد و گفت: در حاشیه این فرهنگسرا همانند سالهای گذشته خیابان هنر فعال خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در این فرهنگسرا کلیه معاونت‌های شهرداری تهران در غرفه‌های اختصاصی دستاوردهای خود را در زمینه مطالعات، انتشارات و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه می‌کنند.
فرهنگسرای کتاب همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ضلع شرقی محل مصلای امام خمینی (ره) در خیابان شماره ۱۴ و در فضایی بالغ بر ۸۰۰ متر مربع از یازدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ برپا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز