خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل ارتش:

نسبت بودجه نظامی آمریکا با بودجه دفاعی ایران قابل مقایسه نیست

کد خبر : ۶۶۷۸۴

ضرر جنگ تحمیلی را اگر در برابر ضرر کشورهای منطقه که در برابر استکبار جهانی سر تعظیم آوردند در کفه ترازو قرار دهیم، می‌بینیم که جنگ تحمیلی ضرر داشت اما عزت‌آفرین بود آنچنان که ما بر خاک خوزستان بوسه می‌زنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ضرر جنگ تحمیلی را اگر در برابر ضرر کشورهای منطقه که در برابر استکبار جهانی سر تعظیم آوردند در کفه ترازو قرار دهیم، می‌بینیم که جنگ تحمیلی ضرر داشت اما عزت‌آفرین بود آنچنان که ما بر خاک خوزستان بوسه می‌زنیم.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی که در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره اردوی معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی سخن می‌گفت، با اشاره به تصمیم استکبار جهانی برای حمله به جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی، آن‌ها که اطلاع بیشتری از تحولات بین‌الملل دارند می‌دانند که استکبار جهانی تصمیم قطعی برای حمله به جمهوری اسلامی داشت اما آمریکا و رژیم صهیونیستی وقتی به یاد هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر متجاوزین رژیم بعثی افتادند و دیدند که رزمندگان ما در کنار مردم با رهبری امام متجاوزان را از آب و خاک خود بیرون کردند، از حمله پشیمان شده و در ذهن خود تجدیدنظر کردند. این‌‌ همان بازدارندگی اساسی است.

وی با بیان اینکه مقایسه بودجه نظامی ایران با آمریکا به هیچ عنوان در یک تراز قرار ندارد، خاطرنشان کرد: نسبت بودجه نظامی آمریکا که بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار است با بودجه دفاعی کشورمان به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست اما ملت ایران به پشتوانه همین خون، صبر، استقامت جانبازان، رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس اقتدار بزرگی را نصیب کشور کره‌اند.

سرتیپ موسوی ادامه داد: تجدیدنظر آمریکا و رژیم صهیونیستی در محاسبه‌های خود برای حمله به کشورمان نشأت گرفته از درایت رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و نیروهای مسلحی است که در کنار مردم و در طول هشت سال دفاع مقدس عزت‌آفرین و اقتدارآفرین بوده‌اند.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) پیامبرگونه دوران جنگ را هدایت کردند، خاطرنشان کرد: ذره ذره این خاک و واژه واژه کلام فرماندهان جنگ سراسر افتخار است که نتیجه آن ضریب امنیت ممتاز کشورمان است و شما دانشجویان باید امانتدار خوبی برای امانت بزرگانی باشید که پرچم کشورمان را با وحدت و خلوص نیت خود به اهتزاز گذاشته‌اند.

امیر موسوی گفت: در دوران دفاع مقدس هر کجا که من بودن و تو بودن وجود داشت ناکامی به دنبال داشت و ما می‌بینیم تمام عملیاتی که منجر به ناکامی شد یک من و تویی در آن وجود داشت اما وقتی دیدیم نام خداوند در همه این عملیات سرلوحه کار‌هایمان قرار گرفت از همه چیز گذشتیم و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردیم. خیلی از ما حاضریم از جان و مال خود به راحتی بگذریم اما در آخر دوست داریم که همه بفه‌مند که این ما بودیم که خواستیم از جان و مال خود بگذریم و مدال افتخار را بر گردن خود بیاویزیم اما همین امر نیز در بسیاری از فرماندهان شهیدمان در عرصه جنگ وجود نداشت و ما دیدیم که بزرگوارانی چون شهید صیاد از همه چیز خود گذشتند و فقط خدا را دیدند و بار سنگین مسئولیت‌ها را به دوش خود کشیدند.

در پایان این مراسم و با حضور برخی فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران از «علی مهرابی» یکی از فرماندهان ارشد نیروی زمینی ارتش و جنگ تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز