خبرگزاری کار ایران

ایلنا در آستانه روز كارگر گزارش می‌دهد:

كارگرانی كه قبوض آب و برق كارگاه را می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۸۲

«در طی این ۲۱ ماه کارگران مرتبا در محیط کار خود حاضر می‌شوند اما هیچ تولیدی ندارند. با وجود آنكه از كارفرما خبری نیست، کارگران تمام تلاش خود را برای سر پا نگه داشتن محل کارشان انجام می‌دهند.»

در شرایطی كه تامین هزینه‌های زندگی خانواده‌های كارگری با وجود تعیین دستمزد ۴۸۷ هزارتومانی و گرانی روزافزون كالاهای اساسی دشوارتر از گذشته شده است، گروه كارگری ایلنا در آستانه روز كارگر به سراغ کارگران واحد تولیدی صنعتی «ملکتون» رفته است كه ظرف ۲۱ ماه گذشته حقوقی دریافت نكرده‌اند.

نماینده کارگران این واحد تولیدی به ایلنا گفت: ۱۲ کارگر واحد تولیدی صنعتی «ملکتون» در قزوین ۲۱ ماه است که به سبب تعطیلی خط تولید، حقوقی دریافت نکرده‌اند.

او افزود: در طی این ۲۱ ماه کارگران مرتبا در محیط کار خود حاضر می‌شوند اما هیچ تولیدی ندارند. با وجود آنكه از كارفرما خبری نیست، کارگران تمام تلاش خود را برای سر پا نگه داشتن محل کارشان انجام می‌دهند.

به گفته این کارگر علاوه بر مشکلات حقوق معوقه، بیمه کارگران هم حدود دو سال است که پرداخت نشده و در سوابق بیمه این کارگران پر سابقه خلاء ایجاد شده است.

او سوابق بیمه‌ای این کارگران را میانگین ۲۲ ماه عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه شرایط بازنشسته شدن با مشاغل سخت و زیان آور برای این کارگران فراهم است اما به سبب واریز نشدن دو سال حق بیمه از سوی کارفرما نمی‌توانند بازنشسته شوند.

قبض‌های آب وبرق کارگاه را کارگران پرداخت می‌کنند

عید علی کریمی، دبیر خانه کارگر قزوین ضمن تایید مشکلات این کارگران، به ایلنا گفت: کارگران واحد تولیدیملکتون مدت ۲۱ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

او با بیان اینکه اغلب کارگران در آستانه بازنشستگی هستند، ادامه داد: کارگران تمام تلاش خود را برای سر پا نگه داشتن این واحد تولیدی جهت تکمیل سوابق بیمه‌ای خود انجام داده‌اند. حتی قبض‌های آب و برق این کارگاه را کارگران پرداخت می‌کنند.

این فعال کارگری همچنین اظهار داشت: به گفته کارگران، این کارفرما با دریافت تسهیلات از دولت بجای توسعه تولید و ایجاد اشتغال سعی دارد کارخانه را تعطیل و کارگران را بیکار کند.

کریمی در خاتمه عنوان کرد: با وجود اینکه کارگران در خصوص مشکلاتشان به مراجع قانونی شکایت کرده‌اند و حكم قانونی نیز دارند، اما متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگو نیست و کارفرما هم اعتنایی به رای وزارت کار ندارد.

گفتنی است تلاش ایلنا برای گفتگو با كارفرمای این واحد تولیدی بی‌نتیجه مانده است. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز