خبرگزاری کار ایران

در گفت‌گو با ایلنا مطرح شد:

مجوز ساخت جایگاه های زنجیره ای سی ان جی صادر می شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۶

مجوزهای احداث جایگاه های سی ان جی تاکنون به صورت موردی صادر می شد که پس از این، این مجوزها فقط به صورت ساخت زنجیره ای صادر می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مجوز احداث جایگاه های زنجیره ای سی ان جی با هدف افزایش جذابیت سرمایه گذاری در این بخش و همچنین بهبود شرایط بازرسی و نظارت بر عملکرد جایگاه ها صادر می شود.

علیرضا ضیغمی در گفت و گو با ایلنا گفت: مجوزهای احداث جایگاه های سی ان جی تاکنون به صورت موردی صادر می شد که پس از این، این مجوزها فقط به صورت ساخت زنجیره ای صادر می شود.

وی با اشاره به این که حداقل تعداد درنظر گرفته شده در احداث جایگاه های زنجیره ای سی ان جی ٥٠ باب خواهد بود، افزود: صدور مجوز احداث زنجیره ای جایگاه سی ان جی به یک شرکت یا فرد امکان پذیر است.

ضیغمی تصریح کرد: به منظور پاگرفتن این صنعت از سال های گذشته، مجوز ساخت جایگاه به صورت موردی صادر می شد که هم اکنون با رسیدن به مرز ٢ هزار جایگاه، ظرفیت مناسبی در این زمینه ایجاد شده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به موافقت رئیس جمهور برای احداث یک هزار جایگاه جدید سی ان جی در کشور گفت: در مرحله اول مجوز احداث ٢ هزار و ٥٠٠ جایگاه اعطا شده بود که فعالیت این تعداد جایگاه با جایگاه های در حال ساخت در کشور،‌ به زودی محقق خواهد شد.

علیرضا ضیغمی با اشاره به مصرف روزانه ٢٠ میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور گفت: خوشبختانه جایگزینی گازطبیعی به عنوان یک سوخت پاک با بنزین، موجب کاهش قابل ملاحظه مصرف بنزین در کشور شد.

وی با اشاره به این که مشکل کمبود جایگاه های سی ان جی در کلانشهرها همچنان وجود دارد، از شهرداری ها، نیروهای مسلح و ارگان های دولتی درخواست کرد، به منظور تامین زمین مناسب در کلان شهرها اقدام کنند.

ضیغمی با تاکید بر این که هم اکنون صنعت سی ان جی در کشور به طور کامل خودکفا شده است، گفت: در نمایشگاه امسال شرکت های ایرانی وجود داشتند که توانایی ساخت یک جایگاه از صفر تا ١٠٠ را داشتند و می توانستند نسبت به ساخت جایگاه به صورت انبوه نیز اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: به منظور حمایت از بخش خصوصی و بازگشت سرمایه ظرف پنج سال، کارمزد جایگاه هایی که بخش خصوصی با تامین تجهیزات به صورت شخصی، نسبت به ساخت آن اقدام کرده باشد، افزایش خواهد یافت.

علیرضا ضیغمی با اشاره به این که کشورمان به لحاظ ظرفیت جایگاه های سی ان جی و تعداد خودروهای دوگانه سوز هم اکنون در مقام دوم دنیا قرار دارد، گفت: با ساخت حدود ٥٠٠ الی ٦٠٠ جایگاه سی ان جی، تعداد جایگاه های فعال کشور در سال ٩٢ به ٢ هزار و ٥٠٠ باب خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز