خبرگزاری کار ایران

توصیه عسگر اولادی به دولت یازدهم؛

تعامل با غرب با حفظ ارزش های اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۸

دولت یازدهم باید برنامه ریزی را در صدر فعالیت های خود قرار دهد تا بتواند گرانی و تورم را مهار کرده و با تعامل با غرب البته با حفظ ارزش های اسلامی مشکلات اقتصادی را برطرف كند كه این امر تنها با یك مذاكره كننده قوی انجام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: زمانی که اقتصاد سیاسی و دستوری شد وزرای اقتصاد و صنعت نیز عملا دستشان بسته شده و اقتصاد از حیطه فعالیتشان خارج شده است.

اسدالله عسگر اولادی در گفت وگو باخبرنگار ایلنا با انتقاد از عملكرد اقتصادی دولت دهم، اظهار داشت: در دولت نهم یکسری فعالیت های اقتصادی انجام شد که می تواند نمره خوبی داشته باشد، اما متاسفانه دولت دهم نتوانست کشور را مدیریت کند و مسلما نمره ای نیز نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تنها دو وزیر دارایی و صنعت و معدن در دولت دهم خوب عمل کردند، خاطرنشان كرد: اما در مجموع عملكرد تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست.

عسگراولادی خاطرنشان کرد: متاسفانه در شش ماهه اخیر دولت نتوانسته تورم را مهار کند و بهره های بانکی و گرانی سرسام آور شده و مردم در فشار هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت تصریح کرد:چرا سخنان قائم مقام وزیر صنعت و معدن باید با سخنان معاون اول رئیس جمهور در تضاد باشد و معاون اول صحبت های آقای موحدی را تکذیب کند؟

عسگراولادی افزود:‌ پس از اعلام حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی فروشگاه ها از مواد غذایی خالی شد و جامعه را ترس از کمبود کالاهای اساسی فراگرفت.

وی گفت:‌ هرچند در دولت دهم بهانه تحریم ها مطرح بود اما مدیریت خوبی هم صورت نگرفت تورم در دولت نهم 9/8 درصد بود در صورتی که بین سال های 90 تا 92 به 31 درصد و براساس اعلام اداره آمار تورم نقطه به نقطه به بیش از 40 درصد رسیده است.

وی با بیان این که درآمد حاصل از فروش نفت در این مدت بیش از 400 میلیارد دلار بوده است، گفت: متاسفانه با این میزان سرمایه نتوانستیم تورم را مهار کنیم سرمایه گذاری ها  کاهش یافت و بیکاری افزایش پیدا كرد.

وی در خاتمه افزود:‌ دولت یازدهم باید برنامه ریزی را در صدر فعالیت های خود قرار دهد تا بتواند گرانی و تورم را مهار کرده و با تعامل با غرب البته با حفظ ارزش های اسلامی مشکلات اقتصادی را برطرف كند كه این امر تنها با یك مذاكره كننده قوی انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز