خبرگزاری کار ایران

تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك در 12 استان كشور آغاز شده است

کد خبر : ۶۶۷۱۵

رئیس سازمان دامپزشكی كشور از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك در 80 واحد تولیدی و در 12 استان خبر داد.

اراك - ایلنا: رئیس سازمان دامپزشكی كشور از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك در 80 واحد تولیدی و در 12 استان خبر داد.
به گزارش ایلنا سید محمد دستور در سفر یك روزه خود به استان مركزی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك از جمله مباحثی است كه سازمان جهاد كشاورزی در سیاست های كاری خود قرار داده است
وی با اشاره به اینكه استفاده از آنتی بیوتیك برای پیشگیری طیور از بیماریهاست افزود: به رغم سختی این كار تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك در 12 استان كشور شروع شده اما هنوز حجم تولید چندان بالا نیست.
وی تصریح كرد: شروع این اقدام نیز از خرداد ماه در استان مركزی زده شد و با فعال كردن 18 واحد مرغداری در این 2 استان بیش از 400 تن مرغ بدون آنتی بیوتیك در سال گذشته تولیدی استان مركزی بوده است.
رئیس سازمان دامپزشكی كشور با اشاره به تولید و عرضه بیش از یك میلیون تن گوشت قرمز در كشور گفت: با توجه به نیاز داخلی 10 تا 12 درصد گوشت مصرفی از طریق واردات تامین می شود.
دكتر دستور با اشاره به فعال بودن 300 واحد در كشور تعداد كشتارگاه های صنعتی فعال را 60 واحد عنوان و تصریح كرد: با صدور پروانه احداث 50 واحد جدید با توجه به پراكندگی كشتارگاه ها در كشور تلاش برای توسعه صنعتی كردن كشتارگاه ها ادامه دارد.
به گفته وی، در حال حاضر بیش از 600 واحد بسته بندی گوشت در كشور فعالند تا سلیقه مصرف كننده را به سوی مصرف گوشت های بسته بندی كه از لحاظ كیفیت و سلامت اطمینان بیشتری دارند هدایت كنند.
رئیس سازمان دامپزشكی كشور در رابطه با كنترل و نظارت مراكز عرضه گوشت خام از اجرای 2 میلیون و 600 هزار بازرسی در سراسر كشور در سال گذشته خبر داد و گفت: در این رابطه، 10 هزار پرونده تخلف تشكیل و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در رابطه با فروش حیوانات خانگی و حمل قاچاق این حیوانات از تقدیم آیین نامه حفظ و مراقبت حیوانات خانگی به دولت با هدف ساماندهی مراكز عرضه در كشور خبر داد و گفت: این آیین نام در 6 ماهه دوم سال 91 به كمیسیون زیربنایی دولت رفته اما هنوز به تصویب نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز