خبرگزاری کار ایران

مدیر ارتباطات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی:

تدوین نقشه جامع علم و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت در موسسه بازرگانی

کد خبر : ۶۶۷۰۴

این نقشه با بهره گیری از آراء و نظرات برخی دست­اندرکاران تدوین نقشه جامع علمی کشور (که از ماهیت اهداف این نقشه آگاهی کامل داشته و بر محتوای راهبردها و الزامات آن اشراف داشته­اند)، در کنار اندیشه­های جمعی از خبرگان صنعت، معدن و تجارت کشور که از ماموریت­ها و اهداف این بخش اطلاع داشته­اند تدوین شده است.

مدیر ارتباطات علمی و امور بین الملل موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی از تدوین نقشه جامع علم و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت در موسسه خبر داد.

محمد عباسی، مدیر ارتباطات علمی و امور بین الملل موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در تدوین نقشه علم و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت و طراحی چارچوب­های آن بر رهنمودها و الگوی قالب، سند بالادستی «نقشه جامع علمی کشور» تاكید شده است.

وی با بیان اینكه «استخراج» نقشه علم و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت و تدوین آن، بر اساس نقشه جامع علمی کشور بوده است افزود: روش‌شناسی حاکم در اجرای این طرح، تصویری از چشم­انداز و اهداف کلان نقشه جامع علمی کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت و نیز تفسیر راهبردهای نقشه جامع علمی کشور برای تعیین سهم، نقش و جایگاه وظایف بخش صنعت، معدن و تجارت در تحقق این راهبردها بوده است.

مدیر ارتباطات علمی و امور بین الملل موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ادامه داد: از این­رو می­توان الگوی کلی را در تهیه این سند نگاه تصویری- تفسیری به نقشه جامع علمی کشور و استخراج چشم­انداز، اهداف، راهبردها و الزامات توسعه علمی کشور از منظر بخش صنعت، معدن و تجارت دانست.

وی اظهار كرد: این نقشه با بهره گیری از آراء و نظرات برخی دست­اندرکاران تدوین نقشه جامع علمی کشور (که از ماهیت اهداف این نقشه آگاهی کامل داشته و بر محتوای راهبردها و الزامات آن اشراف داشته­اند)، در کنار اندیشه­های جمعی از خبرگان صنعت، معدن و تجارت کشور که از ماموریت­ها و اهداف این بخش اطلاع داشته­اند تدوین شده است.

عباسی بیان كرد: سند حاضر را سندی بخشی برای پشتیبانی از نقشه جامع علمی کشور و سندی موضوعی برای حمایت علمی و فنی از اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت کشور می توان برشمرد.

گفتنی است، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی با بازخوانی سند ملی نقشه جامع علمی‌کشور به استخراج تکالیف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایفای نقش موثر در اجرایی و عملیاتی شدن سند ملی نقشه جامع علمی کشور به‌ویژه در طرف تقاضای علم و فناوری و تدوین منشوری با عنوان «نقشه جامع علم و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت»، در کشور اقدام کرده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز