:
بزرگترین حرفها در سینما با یک قصه کوچک آغاز می شود
مستندساز رودباری سوژه یا موضوع درفیلم مستند را چیزی دانست که در اثر یک تجربه کافی، مطالعه وشناخت و دیدن فیلمهای خوب در ذهن انسان متبادر میشود.
ایلنا – رودبار: یکی از مستند سازان برتر کشور در ورک شاپ سینمای مستند که به همت انجمن سینمای جوانان رودبار برگزارشده بود، آغاز بزرگترین حرفها درسینما را با یک قصه کوچک عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از رودبار، در نشست تخصصی فیلم مستند که درسالن سینمایی انجمن سینمای جوانان این شهر برگزار شد یکی از مستند سازان برتر کشور ضمن بیان مطلب فوق به وجود صدایی غالب که به اصطلاح صدای خدا عنوان میشود در فیلمهای مستند اشاره کرد و گفت: امروزه خصوصا"درعرصه فیلم کوتاه کارهای مستند جذابتر وبه شیوه های نوین تری ارائه میشود که باعث جذب مخاطب است.
نصیر درویش وند که در کارنامه مستند خود آثاری همچون گورستان بی نام، مرزهای نیلی وطنم و بازگشت یک ناوشکن را دارد با بیان تجربیات شخصی خود در ساخت فیلم های مستندش گفت: برای برخی از فیلمهای خودم سالها تحقیق کردهام تا توانستم به موضوع آنقدر نزدیک شوم که سوژه مستند خود را آنگونه که هست پرداخت نماییم.
وی افت و خیزهای فیلم مستند را باعث ایجاد احساسهای گوناگون در مخاطب عنوان کرد و گفت: عمده تفاوت تحقیق در فیلم مستند با تحقیق علمی اینست که تحقیق فیلم مستند باید تونایی تبدیل به یک داستان را داشته باشد.
این مستندساز رودباری سوژه یا موضوع در یلم مستند را چیزی دانست که در اثر یک تجربه کافی، مطالعه و شناخت و دیدن فیلمهای خوب در ذهن انسان متبادر میشود.
درویشوند با آثارمستند خود توانسته در جشنواره های بین المللی فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت،جشنواره فیلم فجر، تالینا (استونی)، ابنزه (ملل اتریش) وآپولسکی لیمی (لهستان) شرکت و در برخی از این فیستیوالها موفق به کسب جایزه شود.