خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در کنفرانس خبری مشترک با همتای غنایی:

نیروهای غربی هر روز ملت ایران را تهدید می‌کنند

کد خبر : ۶۳۴۸۵

دولت و ملت ایران هیچ وقت در ‌آمریکا و کشورهای غربی دست به کودتا نزده و هیچ گاه یک دولت دیکتاتور را به کشورهای غربی حاکم ننموده و هیچ گاه نیز به غرب حمله نظامی نداشته است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه توسعه همکاری بین کشورهای مستقل به نفع صلح و عدالت جهانی است، اظهار داشت: ساختن جهانی سرشار از عدالت و دوستی، نیازمند استقرار نظامی عادلانه است و در این زمینه کشورهای مستقلی مانند ایران و غنا مسئولیت‌های مشترکی در سطوح بین‌المللی دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری مشترک با همتای غنایی خود که بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به وقت محلی، پس از امضای اسناد همکاری برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و غنا گفت: دیدگاه استقلال طلبی و عدالت خواهی دو ملت و دو دولت، ایران و غنا را به هم پیوند داده است، به گونه ای که امروز در مجامع بین المللی و از جمله در جنبش عدم تعهد همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر داریم و هر دو مصمم هستیم روابط خود را در زمینه‌های گوناگون گسترش دهیم.

رییس جمهور به همکاری دو کشور در جنبش عدم تعهد اشاره کرد و افزود: ایران امروز مسئولیت جنبش عدم تعهد را به عهده دارد و غنا از پایه گذاران اصلی این جبنش است و دو کشور می توانند از ظرفیت های این جبنش برای استقرار نظم عادلانه در جهان استفاده کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره تحریم های کشورهای غربی علیه ایران و وجود تنش بین ایران و غرب اظهار داشت: ملت ایران هیچ گاه با دولت‌های غربی تنش و دعوایی نداشته است، بلکه آنها با ملت ایران دعوا دارند و آنها هستند که به کشور ما حمله کرده و دنبال چپاول منابع و ثروت ملت ایران بوده اند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: آ‌یا می شود عنوان مبارزات استقلال طلبانه غنا را دعوای مردم غنا با غرب دانست؟ دولت و ملت ایران هیچ وقت در ‌آمریکا و کشورهای غربی دست به کودتا نزده و هیچ گاه یک دولت دیکتاتور را به کشورهای غربی حاکم ننموده و هیچ گاه نیز به غرب حمله نظامی نداشته است.

احمدی‌نژاد گفت: امروز نیروهای غربی در اطراف ایران خیمه زده‌اند و هر روز ملت ایران را تهدید می‌کنند، در مقابل تهدید آنها آیا یک دولت مردمی باید تسلیم شود یا از حقوق مردم خود دفاع کند؛ پاسخ به این سوال کاملا روشن است.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر تصریح کرد: ملت ایران به رغم همه فشارهای ناجوانمردانه به سرعت در حال پیشرفت است و به طور نمونه قبل از تحریم جمهوری اسلامی ایران سالیانه 32 میلیون تن سیمان تولید می کرد، اما امروز این میزان به 80 میلیون تن رسیده است و از یک وارد کننده به صادر کننده تبدیل شده ایم و از سوی دیگر از روزی که آنها ملت ایران را تحریم کرده‌اند، ما هسته ای شده و در عرصه علوم فضایی و تولید علم و نانوتکنولوژی جزء کشورهای برجسته جهان هستیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ گاه از تنش و درگیری استقبال نمی کند، اظهار داشت: معتقدیم همه ملت ها باید با یکدیگر همکاری کنند و این به نفع همه است و اگر یک ملتی تصمیم بگیرد پیشرفت کند، اگر همه قدرتهای استعماری مقابلش باشند، نخواهند توانست در مقابل آن ملت مانع ایجاد کنند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: یک ملت باید برای پیشرفت سختی ها را تحمل کند؛ اگر چه امروز فشارهای مستکبران مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است، اما نتوانسته روند پیشرفت ملت ایران را متوقف کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری، احترام به حقوق متقابل و اجرای عدالت را به تنش و مقابله ترحیج می دهد و بر این موضوع بارها تاکید کرده است.

رییس جمهور گفت: روابط بین ملت ها باید بر اساس فرهنگ و ارزش های انسانی استقرار یابد و فکر نمی کنم پاسخ کسانی که با اسلحه و استفاده از نظامات ناعادلانه جهانی بخواهند ملتی را تحت فشار قرار دهند، تسلیم باشد.

رییس جمهور غنا نیز در این کنفرانس مشترک خبری در پاسخ به سوالی درباره همکاری های ایران و غنا اظهار داشت: در دهه 80 میلادی غنا به خاطر مشکلات زیادی مواجه بود و مجبور شد بسیاری از سفارتخانه های خود را در دنیا از جمله در ایران تعطیل کند، اما جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل نشان نداد و این نشان دهنده علاقه این ملت به گسترش روابط با کشور غناست.

وی تصریح کرد: ایران و غنا از روابط نزدیک و تاریخی برخوردار بوده و مصمم هستیم همکاری و همبستگی خود را در عرصه های مختلف دوجانبه و در قالب جنبش عدم تعهد هر چه بیشتر ارتقاء دهیم.

رییس جمهور غنا خاطرنشان کرد: ایران و غنا ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند که می توانند از این ظرفیت ها به نفع منافع دو ملت و سایر ملت ها استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز