خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه اسلامی غنا:

جهان نیازمند عدالت و آزادی است

کد خبر : ۶۳۴۷۹

در این مراسم همچنین لباس محلی کشور غنا و تقدیرنامه ای به پاس خدمات احمدی نژاد در دفاع از عدالت و حقوق ملت ها از سوی رییس دانشگاه به رییس جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

رییس‌جمهور دوران برده‌داری و استعمار را از سیاه‌ترین دوران تاریخ بشر دانست و با تاکید بر ضرورت محاکمه کسانی که این دوران را بر ملت‌ها حاکم کرده‌اند و پرداخت خسارت از سوی آنان، اظهار داشت: ایستادگی ملت ایران در مقابل دولت‌های فاسد در حقیقت برای دفاع از انسانیت خود و سایر ملت‌های جهان است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در جمع دانشجویان، اساتید دانشگاه اسلامی غنا، اظهار داشت: در هر جای جهان که فقر، فاصله طبقاتی، جنگ و کینه ورزی وجود دارد، می توان رد پای سلطه گران و شیاطین بین المللی را پیدا کرد، چرا که سلطه گران انسانها همواره را در فقر و عقب ماندگی بدون علم و در حال جنگ و کینه ورزی می‌خواهند.

رییس جمهور ماموریت مشترک همه ملت ها را تلاش برای استقرار توحید، عدالت و عشق در جهان دانست و گفت: اگر انسانها در برابر زورگویان و قدرت طلبان جهان تسلیم شوند، در این صورت اثری از انسانیت در جهان باقی نخواهد ماند و ایستادگی ملت ایران در مقابل دولت های فاسد در حقیقت برای دفاع از انسانیت خود و سایر ملت های جهان است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: معتقدیم وجود ظلم در جهان حقیقت انسانها را نابود می کند و به همین دلیل است که با ظالمان و جنایتکاران بین المللی مخالف هستیم و همواره مخالفت خود را با صدای بلند اعلام می کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اشغال کشورها و چپاول ثروت و تحقیر ملت ها مخالف است و معتقدیم هیچ انسانی نمی تواند ظلم، بی عدالت و اشغالگری را به رسمیت بشناسد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه انسان آزاد هرگز نمی تواند دوران سیاه برده داری را به رسمیت بشناسد، گفت: کسانی که دوران برده داری و استعمار را بر ملت ها حاکم کردند، امروز اهداف استعماری خود را با شعارهای دیگری پیگیری می کنند و به جای اینکه شرمنده ملت ها باشند طلبکار بوده و علاقمند هستند که فرمانده جهان باشند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران و ملت های آزاده و مستقل جهان هرگز زیر بار تحمیل قدرت های استعماری نخواهند رفت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، رفاه و پیشرفت برای همه ملت ها بوده و اعتقاد به این موضوع، باور و ایمان قطعی ما است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز جهان نیازمند عدالت و آزادی است، اظهار داشت: حاکمیت امروز جهان در مقابل عدالت و آزادی قرار دارد، در حالی که ظالمان و ناعادلان باید جای خود را به انسانهای عادل و ‌آزاد دهد.

رییس جمهور با بیان اینکه استقرار عدالت در جهان نیازمند انسانهایی است که وجودشان سرشار از عدالت باشد و اینها از جنس انبیا و پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند، اضافه کرد: امروز جهان نیازمند عدالت مطلق و مردی از جنس پیامبر اکرم(ص) است و خدای متعال چنین فردی را خلق کرده است؛ او فرزندی از فرزندان پیامبر اسلام (ص) است که همراه حضرت مسیح(ع) خواهد آمد و جهان را سرشار از توحید و عدالت کرده و تمامی ستمگران را سر جای خود خواهد نشاند؛ او فراتر از همه نژادها و زبانها و متعلق به همه انسانها بوده و به دنبال نجات همه ملت ها است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه قدرت های فاسد در حال نزول بوده و به پایان راه رسیده اند، گفت: مستکبران در گناهان و ظلم خود، گرفتار بن بست های شکننده و حل ناشدنی هستند.

رییس جمهور که اظهاراتش با شعارها و تشویق دانشجویان و اساتید دانشگاه اسلامی غنا مورد تایید قرار می گرفت در ابتدای اظهارات خود در این نشست، در تشریح مهمترین ماموریت انسان در جهان، اظهار داشت: خدای متعال به انسان به عنوان بالاترین و مهمترین مخلوق خود، ماموریت داده تا از فرصت زندگی در جهان برای رسیدن به کمال، سعادت و برپایی زندگی سعادتمند و سرشار از نشاط و امید به عنوان مقدمه حیات ابدی استفاده کند.

احمدی‌نژاد اعتقاد به توحید را به عنوان اولین عامل برای رسیدن انسان به کمال برشمرد و اظهار داشت: همه زیبایی‌ها و کمالات بر پایه توحید محقق می شود.

وی افزود: عدالت که انعکاس توحید در زندگی انسان محسوب می شود، دومین عامل برای رسیدن به کمال است؛ در حقیقت عدالت فرصتی برابر برای رشد و شکوفایی همه انسانهاست.

رییس جمهور عشق و محبت را از دیگر عوامل رسیدن انسان به کمال دانست و گفت: عشق به انسانها لازمه سعادت دنیا و آخرت است و تمام زیباییها در سایه برخورداری از این ویژگی شکوفا می شود.

احمدی‌نژاد علم و معرفت را به عنوان یکی دیگر از عوامل رسیدن به کمال برشمرد و ادامه داد: انسان با علم معنا می یابد و بدون علم و معرفت رسیدن به کمال و پیشرفت امکان پذیر نمی باشد.

رییس جمهور با طرح این سوال که چرا تاکنون سعادت در جامعه بشری مستقر نشده است؟ گفت: پاسخ این سوال اینست که عوامل و لوازم رسیدن انسان به کمال هنوز به طول کامل محقق نشده و جامعه بشری آنطور که باید با راه و پیام پیامبران همسو و همراه نگردیده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه سلطه گران اجازه ندادند که توحید عشق و عدالت در جامعه بشری جاری شود، خاطر نشان کرد: آنان ملت ها را در فقر، بیسوادی و عقب ماندگی نگه داشتند تا به واسطه آن منابع و ثروت ملت ها را چپاول کرده و منافع خود را تامین کنند.

رییس جمهور در بدو ورود به دانشگاه اسلامی آکرا مورد استقبال پرشور و صمیمی دانشجویان و اساتید این دانشگاه قرار گرفت، به نحوی که دانشجویان با شعار «الله اکبر» و ذکر صلوات خوشحالی خود را از حضور رییس جمهور در دانشگاه خود ابراز کردند.

در این مراسم همچنین لباس محلی کشور غنا و تقدیرنامه ای به پاس خدمات احمدی نژاد در دفاع از عدالت و حقوق ملت ها از سوی رییس دانشگاه به رییس جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز