خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر استان اعلام كرد:

نرخ بیكاری عشایر اردبیل كمتر از سایر گروه‌های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۶

«عشایر استان با یک میلیون واحد دامی و تعلیف یک میلیون از مراتع سالانه بیش از ۱۰ هزار تن گوشت، ۴۳ هزار تن شیر، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر، یک هزار و ۵۰۰ تن پشم، سه هزار و یکصد تن محصولات باغی و ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن محصولات زراعی تولید می‌کنند.»

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: نرخ بیکاری در بین عشایر این استان بسیار پایین‌تر از سایر گروه‌های اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، معرفت آذری روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایر شهرستان خلخال افزود: عشایر استان اردبیل با جمعیت ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر در چهار طایفه شاهسون، قره داغ، شاطرانلو و فولادلو و ۴۵ طایفه مستقل ۴/۵ درصد از جمعیت استان و ۴/۷ درصد از جمعیت کل عشایر کشور را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: عشایر استان با یک میلیون واحد دامی و تعلیف یک میلیون از مراتع سالانه بیش از ۱۰ هزار تن گوشت، ۴۳ هزار تن شیر، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر، یک هزار و ۵۰۰ تن پشم، سه هزار و یکصد تن محصولات باغی و ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن محصولات زراعی تولید می‌کنند.

وی اظهار کرد: عشایر استان در مجموع با ۱۵۰ هزار تن تولیدات مختلف و نیز ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع صنایع دستی نقش مهم و ارزنده‌ای در تامین گوشت قرمز مصرفی استان و کشور دارند.

وی با بیان اینکه تولیدات عشایر استان در سال گذشته به ارزش دو هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بوده گفت: پرورش دام و کارهای تولیداتی موجب شده نرخ بیکاری در بین جمعیت عشایر استان ناچیز و بسیار کمتر از سایر گروه‌های اجتماعی و یا شهرنشینان باشد.

وی افزود: پارسال ۱۰ میلیارد ریال از سوی شورای عشایری استان برای توسعه فعالیت‌های عمرانی در مناطق عشایری اختصاص یافته که این اعتبار به تناسب تعداد جمعیت عشایر توزیع و در بین عشایر‌های شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده است.

وی گفت: شهرستان پارس آباد با بیشترین تعداد عشایر رتبه اول را در استان اردبیل به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان‌های بیله سوار، مشگین شهر، گرمی، اردبیل و خلخال در رتبه‌های دوم تا ششم قرار دارند.

به گزارش ایرنا، هوشنگ محمدی فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: عشایر خلخال یک هزار و ۲۰۰ خانوار و ۶۵۰ نفر جمعیت پنج درصد از جمعیت عشایر استان را به خود اختصاص دادهاست.

وی افزود: این عشایر با داشتن ۴۶ هزار واحد دامی سالانه بطور میانگین ۲۰۰ تن گوشت قرمز، ۷۰۰ تن شیر و ۱۲ هزار کیلوگرم پشم تولید می‌کنند.

وی خواستار افزایش اعتبارات عشایر خلخال شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز