خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در دیدار رییس مجلس غنا:

زمان آن رسیده که روابط خود را در عرصه دوجانبه و بین المللی گسترش دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۱

رفع سلطه‌گری، احترام به استقلال و فرهنگ ملت‌ها، صلح و دوستی و پیشرفت برای همه، همکاری‌های بین ملت‌ها و حضور تمامی ملت‌ها در مدیریت جهان، نسخه درمان آلام امروز جامعه بشری است.

رییس‌جمهور گفت: رفع سلطه‌گری، احترام به استقلال و فرهنگ ملت‌ها، صلح و دوستی و پیشرفت برای همه، همکاری‌های بین ملت‌ها و حضور تمامی ملت‌ها در مدیریت جهان، نسخه درمان آلام امروز جامعه بشری است.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در دیدار رییس مجلس غنا، دو کشور و دو ملت را دارای اشتراکات بسیار عمیقی دانست و گفت: طرفداری از عدالت و شرافت انسانی فصل مشترک دو ملت ایران و غناست و هر دو ملت با یکجانبه گرایی، ظلم، اشغال و جنگ افروزی در جهان مخالف بوده و به دنبال استقلال و ارزش‌های انسانی هستند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردم غنا پیشگام مبارزه با استعمار بودند و به همین خاطر غنا به لحاظ فرهنگی و ارزش‌های انسانی بسیار غنی است.

احمدی‌نژاد ضرورت گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران و غنا از روابط سازنده و مثبتی برخوردار هستند و البته به لحاظ اقتصادی همکاری‌های دو کشور به اندازه ظرفیت‌های موجود گسترش نداشته که باید در این زمینه همکاری‌های خود را گسترش داده و تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود را به نفع دو ملت فعال سازیم.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده که روابط خود را در عرصه دوجانبه و بین المللی گسترش دهیم.

رییس جمهور با بیان اینکه سرمایه داری و مارکسیسم شکست خورده و جهان نیازمند راه جدیدی است، اظهار داشت: ویژگی‌های راهی که امروز بشریت به آن نیاز دارد را پایه گذاران هوشمند جنبش عدم تعهد از جمله غنا به خوبی تبیین کرده‌اند و امروز روزی است که می‌توان اهداف جنبش عدم تعهد را احیا کرد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: امروز در مقطعی از تاریخ قرار داریم که نظام‌های سلطه گر به سرعت در حال افول هستند و این یک فرصت تاریخی برای ملت‌های مستقل است که با تاکید بر اشتراکات خود مسیر جدیدی را پیش روی بشریت بگشایند.

رییس جمهور در ادامه بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین تاثیر همکاری‌های نزدیک پارلمانی این است که اندیشه‌های دو ملت عمومی و مردمی شده و از سویی دیگر از اقدامات دولت‌ها برای گسترش روابط پشتیبانی می‌شود.

رییس مجلس غنا نیز در این دیدار با تمجید از ایرانیان به خاطر حفظ هویت و تمدن خود در طول تاریخ اظهار داشت: یک انسان باید بر سر چیزهایی که دارد ایستادگی و مقاومت کند و مردم ایران از چنین ویژگی‌هایی برخوردار هستند و به همین خاطر است که غنا برای روابط خود با ملت ایران ارزش ویژه‌ای قائل است.

وی با بیان اینکه غنا خواستار ایجاد همکاری‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: پارلمان غنا آمادگی دارد در این راستا همکاری‌های لازم را انجام دهد و باید در عملیاتی شدن موافقتنامه‌های بین دو کشور تسریع شود تا مردم دو کشور از منافع آن برخوردار شوند.

رییس مجلس غنا در ادامه با بیان اینکه مردمانی که برای یک آرمان عدالتخواهانه تلاش می‌کنند هرگز شکست نخواهند خورد، گفت: روابط ایران و غنا بر اساس آرمان عدالتخواهانه شکل گرفته و بر این اساس نیز گسترش خواهد یافت.

وی همچنین ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد را بسیار مثبت و مفید ارزیابی کرد و گفت: غنا کاملا آمادگی دارد با اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا جایگاه جنبش عدم تعهد همکاری و از آن‌ها حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز