خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران:

توسعه باغ ایرانی در دستور كار مدیریت شهری قرار دارد

کد خبر : ۶۳۳۲۶

کتابخانه‌ای در قسمت جنوب شرقی باغ ایرانی وجود دارد كه در آن کتاب‌های تخصصی در حوزه فضای سبز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: در صدد تملک باغ واقع شده در شمال باغ ایرانی و افزودن سه هکتار دیگر به این مجموعه چهار هکتاری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد مختاری صبح امروز در بازدید از باغ ایرانی با بیان اینكه درختان این باغ قدمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ساله دارند، افزود: باغ ایرانی خانه مستوفی الممالک بوده و با توجه به قدمت درختان توسط سازمان پارک‌ها تملک شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به طراحی خاص این باغ، افزود: در طراحی این باغ درختی جابه جا نشد. آبیاری درختان نیز به صورت کاملا بومی و پوششی انجام می‌گیرد. ضمن اینکه تنوع گونه‌های گیاهی منحصر به فردی در باغ ایرانی دیده می‌شود.

به گفته مختاری با توجه به وسعت بیش از چهار هکتاری باغ ایرانی در نظر داریم اراضی شمالی این باغ را که وسعتی نزدیک به سه هزار هکتار دارد را نیز تحت تملک درآوریم تا مجموعه‌ای وسیع و زیبا ایجاد شود.

وی به باغ‌هایی همچون باغ ارم شیراز و باغ فین کاشان اشاره كرد و تصریح كرد:  در تهران باغ ایرانی نداشتیم اما با احساس كمبود این باغ اقدام به احداث آن در دستور کار قرار گرفت.

مختاری به کتابخانه‌ای در قسمت جنوب شرقی باغ ایرانی اشاره كرد و گفت:‌ در این كتابخانه‌ کتاب‌های تخصصی در حوزه فضای سبز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. همچنین در جنوب غربی این بوستان نیز مجموعه ورزشی چندمنظوره‌ای قرار دارد.

وی افزود: ساختمان کوشک با معماری ایرانی-اسلامی از مجموعه‌های جذاب و دیدنی باغ ایرانی به شمار می‌آید.

مختاری با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰هزار نفر از این بوستان دیدن می‌کنند، بیان کرد: در حال حاضر انواع لاله‌ها با رنگ‌های مختلف در این بوستان دیده می‌شود همچنین سلامت درختان موجود در این باغ، مساله بسیار قابل توجهی است.  این باغ همچنین برای استفاده معلولان و جانبازان و تردد آن‌ها با ویلچیر مناسب سازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز