خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

خودروسازان موظف به انجام تعهدات تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۸۰

هم سوخت باید به موقع تامین شود و هم خودروسازان باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و بر اساس برنامه ریزی که صورت گرفته، باید تا آخر سال این کار انجام بگیرد.

ایلنا: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: خودروسازان و وزارتخانه‌ها و دستگاههای مربوطه موظفند تا آخر سال جاری به تعهدات خود درباره تولید خودرو بر اساس استاندارد یورو ۴ عمل کنند.

به گزارش ایلنا، محمد جواد محمدی‌زاده با اشاره به مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۹۰ مبنی بر استاندارد سازی خودرو‌ها با سوخت یورو ۴ اظهار داشت: مصوبه دولت لازم الاجراست و خودروسازان باید خودشان را با استانداردهای زیست محیطی نزدیک کنند و راهنمایی و رانندگی نیز باید بر اساس‌‌ همان مصوبه و قانون ابلاغ شده، فقط خودروهایی که داری استاندارد یورو ۴ باشند را شماره گذاری کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در عین حال تاکید کرد: هم سوخت باید به موقع تامین شود و هم خودروسازان باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و بر اساس برنامه ریزی که صورت گرفته، باید تا آخر سال این کار انجام بگیرد.

محمدی‌زاده، بخش عظیمی از آلودگی کلانشهر‌ها را مربوط به نوع سوخت و فرآیند تولید صنعتی خودرو‌ها دانست و گفت: بر اساس قانون، سازمان حفاظت محیط زیست اجازه شماره گذاری خودروهای پایین‌تر از استاندارد یورو ۴ را در کلانشهر‌ها نخواهد داد و در سایر شهر‌ها نیز تا شهریور ماه امسال اجازه شماره گذاری داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هرچند خودروسازان با مشکلاتی از جمله نقدینگی روبرو هستند، اما برخی از آن‌ها درباره ارتقای کیفیت خودرو با استانداردهای یورو ۴ و ۵، اقدامات خوبی انجام داده‌اند و بقیه نیز باید برای ارتقای کیفیت محصولات خود اقدام کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از حدود ۸۰ نوع خودرویی که در کشور تولید می‌شود، در سال ۱۳۹۱ بیست نوع خودرو توانستند این هدف را تامین کنند و هیچ مشکلی برای شماره گذاری ندارند، گفت: ۶۰ نوع خودروی دیگر در مسیر اصلاح فرآیند هستند که استانداردهای خودروی یورو ۴ را باید تامین کنند البته این سومین دفعه‌ای است که از خودروسازان تعهداتی گرفته شده ولی مهلت خواستند که به نوعی اجرای مصوبه دولت را به تاخیر می‌اندازد اما این بار، دولت همه تمهیدات لازم را بکار گرفته تا خودروسازان خودشان را به استاندارد یورو ۴ برسانند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه سوخت یورو ۴ و یورو ۵ در کشور وجود ندارد، از پیشرفت فعالیت‌های وزارت نفت برای ارتقای کیفیت سوخت موردنیاز کشور ابراز رضایت کرد و افزود: اکنون روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود و تا ۶۰ میلیون لیتر که مصرف روزانه کشور است، تا شهریور ماه تامین خواهد شد و خودرو سازان دیگر بهانه‌ای برای عدم اجرای این مصوبه نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه قانون، ضمانت اجرایی برنامه‌های زیست محیطی را برعهده گرفته است، افزود: پلیس خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ را شماره گذاری نمی‌کند اما کلیه خودروهای وارداتی که استاندارد یورو ۵ را دارند، هیچ مشکلی برای شماره گذاری ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز