خبرگزاری کار ایران

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی خبر داد:

خرید تضمینی گندم معمولی هر كیلو 800 تومان

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۶

در سال 91 رقمی به ارزش 2.5 میلیارد دلار و وزن 1.5 میلیون تن محصولات باغی به 100 كشور صادرات داشته ایم كه هیچ كدام از این محصولات را مرجوع نكرده اند.

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی از خرید تضمینی گندم معمولی كشاورزان هر كیلو 800 تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ناصر توكلی، معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی امروز در یك نشست خبری اظهار داشت:  قیمت تضمینی گندم پیش از این 6500 ریال بود كه از نظر كشاورزان به صرفه و راضی كننده نبود براساس جمع بندی كارشناسی مقرر شد، قیمت تضمینی گندم در سال زراعی 92- 93 به ازای هر کیلوگرم برای گندم معمولی 8000ریال و  برای گندم دوروم مبلغی بیش از این رقم باشد.

وی تصریح کرد: هم اكنون امكان خرید بیش از 9 میلیون تن گندم در كشور وجود دارد و در سه استان بوشهر، خوزستان و فارس برداشت گندم آغاز شده است اما متاسفانه در نحوه خرید و مدیریت آن با مشكل مواجه هستیم.

توكلی ادامه داد: خوشبختانه در دولت نهام و دهم توانستیم پول گندم را به صورت نقدی در اختیار كشاورزان قرار دهیم این در حالی است كه پیش از این كشاورزان پول محصولات خود را در سالهای زراعی بعدی شان دریافت می كردند.

وی با اشاره به آمار صادرات محصولات كشاورزی در سال گذشته گفت: در سال 91 رقمی به ارزش 2.5 میلیارد دلار و وزن 1.5 میلیون تن محصولات باغی به 100 كشور صادرات داشته ایم كه هیچ كدام از این محصولات را مرجوع نكرده اند.

توكلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخش كشاورزی به دنبال استقبال از سرمایه گذاران در این حوزه است كه اگر سرمایه گذاریها بیش از 1 میلیارد تومان باشد سود 13 درصد از صندوق توسعه ملی و زیر 1 میلیارد تومان با سود 7 درصد از محل صندوق توسعه كشاورزی تسهیلات به آنها ارائه می شود.

وی همچنین در خصوص افزایش تولید نهاده های دامی در سال جاری خاطر نشان كرد: امسال بین 10 تا 15 درصد سطح زیر كشت تولیدات نهاده های دامی رشد خواهد داشت در این راستا در سال 91 میزان تولید جو بیش از 3 میلیون و 23 هزار تن بوده كه امسال به 4 میلیون تن خواهد رسید و ذرت دانه ای نیز از 2 میلیون و 450 هزار تن به 2 میلیون و 750 هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص میزان نیاز كشور به جو افزود: هم اكنون میزان نیاز كشور از 4.5 تا 5 میلیون تن نهاده دامی جو است كه بادی این كسری را جبران كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز