خبرگزاری کار ایران

نان در صف گرانی ایستاد؛

پیشنهاد گران شدن نان روی میز کمیسیون نرخ گذاری اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۸۳

قیمت نان باید افزایش پیدا کند چون حتی در شرایط کنونی که هنوز تغییری در قیمت آرد و انرژی ایجاد نشده، نانوایی‌ها زیان ده هستند و روز به روز تعداد بیشتری از آن‌ها تعطیل می‌شوند.

اصفهان – ایلنا: رییس اتحادیه نانوایان اصفهان از ارائه درخواست گران شدن قیمت نان به کمیسیون نرخ گذاری استانداری، برای جبران افزایش هزینه دستمزد، حق بیمه و مزایای قانونی کارگران نانوایی‌ها خبر داد.

عباس صابری در گفتگو با ایلنا، افزایش قیمت نان در اصفهان را قطعی و اجتناب ناپذیر دانست و افزود: این درخواست با توجه به افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران و به‌‌ همان نسبت حق بیمه آن‌ها، به کمیسیون نرخ گذاری استانداری اعلام شده و امیدواریم به زودی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه‌های پخت نان یعنی قیمت آرد، مواد تشکیل دهنده دیگر و انرژی نیز افزایش یافته، تاکید کرد: با توجه به مصوبه مجلس، نرخ آرد تا سه ماهه اول سال هیچ گونه افزایش نخواهد داشت، البته خمیر مایه تا ۴۰ درصد گران شده اما تاثیر چندانی در قیمت تمام شده نان ندارد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان اصفهان با اشاره به اینکه قرار است افزایش نرخ نان در کمیته نرخ گذاری بررسی شود، ادامه داد: اتحادیه نانوایان اصفهان صورت حساب هزینه‌های خود را به مقامات استان داده‌اند، اما هنوز زمان برگزاری جلسات برای تعیین تکلیف نهایی نان مشخص نیست.

وی از اعلام نرخ پیشنهادی نانوایان به کمیته نرخ گذاری خودداری کرد و گفت: تا پیش از آنکه مقامات استانداری در این باره تصمیم گیری کنند نمی‌توان عدد و رقمی را اعلام کرد چون ممکن ممکن است باعث سوء استفاده احتمالی برخی واحد‌ها شود.

صابری درباره واکنش اعضای کمیته نرخ گذاری به این پیشنهاد، تصریح کرد: قیمت نان باید افزایش پیدا کند چون هزینه‌ها بالا رفته قیمت نان‌‌ همان است و حتی در شرایط کنونی که هنوز تغییری در قیمت آرد و انرژی ایجاد نشده، نانوایی‌ها زیان ده هستند و روز به روز تعداد بیشتری از آن‌ها تعطیل می‌شوند.

به گفته وی افزایش هزینه نان به دلیل افزایش دیگر هزینه‌ها در کشور است، چرا که وقتی در دیگر بخش‌ها سیر صعودی قیمت‌ها وجود داشته باشد باید به دنبال تعدیل نرخ‌ها در دیگر حوزه‌ها بود.

ناهید شفیعی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز